"מעתה אייצג את עצמי": בן גביר במכתב חריף ליועמ"שית

השר לביטחון לאומי אינו מרוצה מתפקודה של גלי בהרב-בהרב מיארה בטיפול בענייניו וענייני משרדו, ודורש שלא תייצג אותו: "לא אצטרך לקבל ייצוג של היועמש"ית שעמדותיה מנוגדות לעמדותיי, באופן קטגורי, תמיד ומבלי לדבר איתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 13:27 יט באדר התשפג

"מעתה אייצג את עצמי": בן גביר במכתב חריף ליועמ"שית
השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הקרבות הרבים ביניהם, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (א') ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי הוא אינו מתכוון להסתמך על ייצוגה בעתירות נגדו. "אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות, ובנסיבות שנוצרו מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי בייצוג עצמי או פרטי", כתב בן גביר במכתב חריף.

בן גביר: "לא אצטרך לקבל ייצוג של היועמש"ית שעמדותיה מנוגדות לעמדותיי, באופן קטגורי, תמיד ומבלי לדבר איתי"

"מדובר בהחלטה הנובעת מהמלצת מפכ"ל המשטרה. חרף העובדה שביקשת להפעיל לחץ על המפכ"ל, וחמור מכך, שלחת את מכתב בעניין ניצב אשד מבלי לשוחח עימי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות, גם אתמול עמד המפכ"ל על כך שמדובר בהמלצה שלו. לצערי, זו איננה הפעם הראשונה שבה את מקבלת החלטות בדברים הקשורים אלי ולמשרדי מבלי לשוחח עימי", טען בפתח דבריו.

המכתב של בן גביר

עוד טען השר בן גביר במכתבו כי היועמ"שית פעל כך בעבר גם בתיקון פקודת המשטרה, בחוקים הקשורים למפלגתו ובנושאים הקשורים בקבלת החלטות במשרד לביטחון לאומי. בשל כך, הודיע בן גביר לבהרב-מיארה כי הוא "אינו סומך כי תייצגי אותי נאמה בעתירות השונות, ובנסיבות שנוצרו יהיה זה מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי בייצוג עצמי או פרטי, ולא אצטרך לקבל ייצוג של היועמש"ית שעמדותיה מנוגדות לעמדותיי, באופן קטגורי, תמיד ומבלי לדבר איתי".

אלמוג כהן: "צריך לפטר אות היועמ"שית - אני פועל כדי שזה יקרה"

"היא פוליטיקאית, אחרת אין שום היגיון בהודעות שלה", תקף חבר הכנסת מעוצמה יהודית את היועמ"שית בראיון לחדשות כיפה היום (א'). "במקרים שנוגעים לימין, כמו ההדחה של אשד או חוק חסינות היא הוציאה חוות דעת תוך 24 שעות, יועצת היא יועצת. כרגע זה במשא ומתן עם הליכוד אבל צריך לקדם את החוק למרות ההתנגדות. בסוף אם היא לא מיישרת קו עם מדיניות הממשלה, מקומה לא שם, במקרה עמי אשד היא אפילו לא התקשרה לשר בן גביר לפני ההודעה שלה, לכן צריך לפטר אותה. אני פועל כדי שזה יקרה".