ראיון אלמוג כהן: "צריך לפטר את היועמ"שית - אני פועל כדי שזה יקרה"

חבר הכנסת אלמוג כהן מגיב לסערת חוק החסינות: "אסור שכשאתה חושב אם לשחרר את הכדור יהיה שיקול משפטי - אי אפשר לנהל מדינה לפי האו"ם" | וגם, על מה לא לוותר ברפורמה המשפטית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/03/23 12:55 יט באדר התשפג

אלמוג כהן: "צריך לפטר את היועמ"שית - אני פועל כדי שזה יקרה"
אלמוג כהן, צילום: ללא

הבוקר (א') פרסמה היועצת המשפטית לממשלה התנגדות חריפה לחוק החסינות לחיילים ושוטרים של מפלגת עוצמה יהודית, חבר הכנסת אלמוג כהן מסביר בראיון לחדשות כיפה את החשיבות של החוק ותוקף את היועמ"שית: "היא פוליטיקאית".

מה החשיבות של חוק החסינות?

"בסופו של דבר כשאתה בפעילות מבצעית יש המון מרכיבים שמשפיעים עליך ואסור שכשאתה חושב אם לשחרר את הכדור יהיה מבחן משפטי, זה כמו לירות צרורות בחדר ניתוח, בשטח הכל שונה. החוק הזה הוא מקנה לנו יכולת לדעת שהלוחמים עושים את המוטל עליהם כשהם יודעים שהם מוגנים.

אלמוג כהן: "אי אפשר לנהל מדינה לפי האו"ם או האג"

ומה עם הסכנה לתביעות נגד חיילי צה"ל בהאג?

"כבר היום באופן אזרחי אי אפשר לתבוע ישר איש ביטחון, האג הוא שופט ללא קשר אם הוגשה תלונה או לא. אי אפשר לנהל מדינה לפי האו"ם או האג". 

מה צריך לענות ליועמ"שית?

"היא פוליטיקאית, אחרת אין שום היגיון בהודעות שלה, כשעופר כסיף תקף שוטר לקח לה כמעט חצי שנה לאפשר פתיחת חקירה, פה במקרים שנוגעים לימין, כמו ההדחה של אשד או חוק חסינות היא הוציאה חות דעת תוך 24 שעות, יועצת היא יועצת. כרגע זה במשא ומתן עם הליכוד אבל צריך לקדם את החוק למרות ההתנגדות". 

אסור להתפשר על רוב לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים

מה צריך לעשות עם היועמ"שית?

בסוף אם היא לא מיישרת קו עם מדיניות הממשלה, מקומה לא שם, במקרה עמי אשד היא אפילו לא התקשרה לשר בן גביר לפני ההודעה שלה, לכן צריך לפטר אותה. אני פועל כדי שזה יקרה. 

לקראת פרסום מתווה הנשיא, על מה אסור להתפשר לדעתך?

אני חושב שהרפורמה מאוד נחוצה, והוועדה לבחירת שופטים הכי חשובה, יש ציבורים שלמים במדינת ישראל שלא מיוצגים בבית המשפט העליון ולכן האמון במערכת המשפט יורד. אסור להתפשר על רוב לקואליציה בוועדה.