בן גביר מתפוצץ על היועמ"שית: "שמאלנית, מוטה ולא אובייקטיבית"

בעקבות החלטתה של היועמ"שית, גלי בהרב מיארה להקפיא את הליך הדחתו של מפקד מחוז ת"א, ניצב עמיחי אשד, השר בן גביר טען כי היא מוטה פוליטית: "פועלת מטעם השלטון הקודם עם אג'נדה מובהקת"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/03/23 13:02 יז באדר התשפג

בן גביר מתפוצץ על היועמ"שית: "שמאלנית, מוטה ולא אובייקטיבית"
השר בן גביר, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה ערכה אמש (ה') בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמיחי אשד והחליטה הבוקר להקפיא את ההחלטה שלהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. "הבירור הראשי עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה", נכתב מטעם היועמ"שית.

בן גביר מתפוצץ על היועמ"שית: "שמאלנית, מוטה ולא אובייקטיבית"

בתגובה להחלטתה של היועמ"שית, השר בן גביר תקף בחריפות וטען כי היא מוטה פוליטית. "לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת והודעת היועמ"שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם", מסר בן גביר.

היועמ"שית בהרב מיארה

"שמאלנית, מוטה ולא אובייקטיבית", היועמ"שית בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

מנגד, מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי הודיע כי הוא מכבד את החלטתה ויקפיא את המינוי עד סיום הבירור המשפטי. "משטרת ישראל כפופה לחוק, והנחיות היועמ"שית מחייבות אותנו. בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם", אמר המפכ"ל.

מפכ"לים לשעבר קוראים לשבתאי להתפטר: "שיתפת פעולה עם עבריין מורשע"

מוקדם יותר הבוקר, קבוצה הכוללת חמישה מפכ"לים וניצבים לשעבר, בהם רוני אלשיך, משה קראדי, שלמה אהרונישקי, אסף חפץ ורפי פלד, קראה הבוקר למפכ"ל המשטרה שבתאי להתפטר מתפקידו בעקבות ההחלטה המשותפת עם השר בן גביר להדיח מתפקידו את מפקד מחוז תל אביב עמיחי אשד.

עמיחי אשד

עמיחי אשד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"התנהגותך היום תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל .שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למילציה פרטית כדי לספק את מאוויו הפוליטים של השר הממונה והיית שותף לטיהור של מפקד עם עמוד שידרה. במעשיך אלה איבדת את הזכות הערכית והמוסרית להמשיך ולהוביל את שוטרי משטרת ישראל במשימותיה הרבות והמגוונות. אנחנו רבי ניצבים וניצבים מפקדיך לשעבר קוראים לך להתפטר מתפקידך לאלתר,כתבו המפכ"לים והניצבים", כתבו המפכ"לים והניצבים.