מי יחליף את דרעי: השאלה שתקבע את חלוקת התפקידים בש"ס

יו"ר מפלגת ש"ס יצטרך לעזוב בקרוב את שני משרדי הממשלה שבראשותו - הפנים והבריאות | גורמים בש"ס שופכים אור על השאלה הדרמטית - מי יחליף את אריה דרעי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/01/23 21:04 כו בטבת התשפג

מי יחליף את דרעי: השאלה שתקבע את חלוקת התפקידים בש"ס
דרעי, היום | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז אתמול המערכת הפוליטית סוערת מהפסילה של יו"ר ש"ס אריה דרעי. אחרי הצעד הדרמטי של בג"צ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי צריכים למצוא מחליפים באופן מהיר לשני משרדי ממשלה, הפנים והבריאות - זאת על רקע המכתב ששגרה היום היועמ"שית גלי בהרב מיארה. 

גורמים בש"ס שופכים אור על השאלה מי יחליף את דרעי ואומרים ל"חדשות כיפה" כי מינוי של מנכ"לים לתפקידי שר יהיה רק באופן זמני. "השאלה הגדולה כרגע היא אם הפסילה של דרעי היא אירוע הפיך. אם כן, יהיו מינויים של מנכ"לים כמו משה בר סימן טוב או סגני שרים כמו משה ארבל כמינויים זמניים. אם לא, נראה שרים במפלגה מחליפים תפקידים ומשתדרגים".

היועמ"שית דורשת מנתניהו: עליך לפטר את דרעי

נציין כי היועמ"שית כבר כתבה לנתניהו כי עליו לפטר את דרעי ולמנות שרים במקומו: "על פי פסק הדין שניתן היום בהליך שבנדון, חבר הכנסת דרעי אינוּ יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל. אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה בסעיף 22(ב) לחוק יסוד: הממשלה, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אות דרעי מתפקידיו בממשלה. נוכח המגבלות שבדין החלות בעניינך, יש למנות גורסם אחר לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים".

ח"כים בליכוד נגד מינוי דרעי לראש ממשלה חליפי: "לא יקרה"

דרעי מצידו רוצה להיות ראש הממשלה החליפי, אבל בשיחות סגורות שהגיעו לידי כיפה אומרים ח״כים בליכוד, ״נעשה הכל כדי להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה אבל לתת לו ראש ממשלה חליפי, לא יקרה. לא נחזור לימים של שני ראשי ממשלה. למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו״.