בלעדי ח"כים בליכוד נגד מינוי דרעי לראש ממשלה חליפי: "לא יקרה"

היום שאחרי פסיקת בית המשפט העליון על פסילת דרעי | אופציות רבות מונחות על השולחן, ונראה שבמפלגת השלטון לא מעוניינים שיושב ראש ש"ס יהפוך לראש ממשלה חליפי: "למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/01/23 13:27 כו בטבת התשפג

ח"כים בליכוד נגד מינוי דרעי לראש ממשלה חליפי: "לא יקרה"
הליכוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית המשפט העליון החליט לפסול את יושב ראש ש"ס, שר הפנים והבריאות, אריה דרעי מכהונה כשר והרוחות הפוליטיות ממשיכות לסעור. בצל ההחלטה הקשה, בקואליציה מנסים למצוא פתרונות, ובשיחה סגורה שהגיעה לידיי חדשות כיפה נראה כי אחד מהם לא מקובל על כמה חברי כנסת בליכוד.

"למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו"

"נעשה הכל כדי להחזיר את דרעי לשולחן הממשלה", אומרים חברי הכנסת, אך מסייגים: "אבל לתת לדרעי ראש ממשלה חליפי, לא יקרה. לא נחזור לימים של שני ראשי ממשלה. למדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד בלבד וקוראים לו בנימין נתניהו".

הקואליציה מגיבה: "עוול נגד שני מיליון אזרחים - נפעל בכל דרך חוקית כדי לתקן"

כזכור, ראשי מפלגות הקואליציה שלחו הודעה בה הם מחזקים את אריה דרעי ואת סיעת ש"ס אחרי החלטת בג"צ: "קיבלנו בזעזוע, בכאב ובצער גדול את פסק הדין בעניינו של המשנה לראש הממשלה, השר אריה דרעי. יכולותיו יוצאות הדופן וניסיונו העצום דרושים למדינת ישראל בימים מורכבים אלה יותר מתמיד".

עוד הוסיפו וכתבו כי "מעבר לעוול האישי הקשה שנגרם לשר דרעי עצמו, פסק הדין מהווה עוול עצום ללמעלה משני מיליון אזרחים, רוב העם, אשר הצביעו בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו שאריה דרעי ימלא בה תפקיד מרכזי ומשמעותי.  אנו נפעל בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו וללא דיחוי, כדי לתקן את העוול ואת הפגיעה הקשה שנגרמה להכרעה הדמוקרטית ובריבונות העם".