בחירות 2022

ראש ישיבת חברון נגד איתמר בן גביר: "מחלל שם השמיים הגדול ביותר"

הרב דוד כהן, ראש הישיבה הנחשבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, באמירות חד משמעיות נגד יושב ראש עוצמה יהודית: "הוא מטמא את המקדש בפהרסיה, הוא רודף יהודים בכל ההנהגה שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 08:28 ב בחשון התשפג

ראש ישיבת חברון נגד איתמר בן גביר: "מחלל שם השמיים הגדול ביותר"
בן גביר בבית כנסת. החרדים נגדו?, צילום: David Cohen/Flash90

איתמר בן גביר במוקד: אחרי דבריו החריפים של הרב בונים שרייבר נגד בנימין נתניהו, אמש (ד') פורסמו ברשתות דבריו של חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' וראש ישיבת חברון, הרב דוד כהן, נגד יושב ראש עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר.

"אתה משחק עם החלק שלך לעולם הבא"

בסרטון נראה ראש הישיבה אומר נגד בן גביר: "עומד בן אדם, המחלל שם שמיים הגדול ביותר בדור האחרון, מי שמטמא את המקדש בפהרסיה ורודף יהודים בכל ההנהגה שלו והולכים ורצים אחריו ורוקדים לו ושרים לו ועוד מדברים שיש ציבור שהולך להצביע לו".

צפו בדברי הרב:

הרב, שכאמור משמש גם כחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, יצא חוצץ נגד ההצבעה למפלגץ הציונות הדתית: "אתה נהיה שותף עם אותו מחלל שם שמיים, אתה משחק עם החלק שלך לעולם הבא, לא רק שאתה מאבד את הקידוש ה' שלך".

איתמר בן גביר לכיפה: "מתן כהנא שפך את התינוק עם המים"

בראיון שנתן אמש (ד') חבר הכנסת בן גביר לכיפה, הוא התייחס גם לסוגיות דת ומדינה. "מה שמתן כהנא עשה זה לשפוך את התינוק עם המים", אמר. "יש דברים שאפשר להוסיף ואפשר לתקן אבל בוודאי שלא לתת פתחון פה לרפורמים. היוזמה של מתן כהנא בעניין הכשרות יכלה להוביל לכך שאנשים יאכלו לא כשר".

הוא סיים: "צריך לעשות שינויים, להסיר חסמים ולפעול לשיפור וייעול הרבנות הראשית. לגבי הגיור יש לנו את הרבנים, והם אלה שצריכים לקבוע ולפסוק. אין מקום לגרום להחרבת המוסד החשוב הזה שאני מחזיק ממנו מאוד".


(בן גביר באולפן כיפה, אמש)