בן גביר: "יש גורמים בליכוד שמעדיפים ממשלה עם גנץ"

שבוע לבחירות לכנסת ה-25, ויו"ר עוצמה יהודית מתייחס באולפן כיפה ליו"ר הליכוד ולמדיניות שלו: "אני חושב שכוונותיו הן כן למען ההתיישבות" | על הרפורמות של מתן כהנא: "היוזמה שלו בעניין הכשרות יכולה הייתה להוביל לכך שאנשים יאכלו לא כשר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/10/22 09:53 ב בחשון התשפג

בן גביר: "יש גורמים בליכוד שמעדיפים ממשלה עם גנץ"
צילום: ללא

7 ימים לבחירות 2022. השבוע נחשפו הקלטות של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, בהן הוא נשמע אומר כי מהלך שנתניהו עשה לכאורה היה כמו סכין בגב עבורו. בן גביר הגיע היום לאולפן כיפה והתייחס לקשר שלו עם יו"ר הליכוד, ולנושאים נוספים.  

"הוא מבין שאם אנחנו נהיה יותר גדולים וחזקים מגנץ אז זה ברור שאנחנו הולכים לממשלת ימין"

תחילה אמר בן גביר כי הוא מאוד מעריך את נתניהו. "אני חושב שהוא יכולה להיות ראש ממשלה נפלא למדינת ישראל. ויחד עם זאת זה לא סוד שהיו כמה אירועים שפחות אהבתי כמו למשל הבמה בכפר חב"ד. יש גורמים בליכוד שיכול להיות היו מעדיפים ממשלה עם גנץ. אני חושב שזו טעות קשה. ומעבר לכך אנחנו כל כך השקענו כדי שבנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה, כדי שתקום כאן ממשלת ימין ימין. אסור לנו לפספס את ההזדמנות הזו". 

נתניהו אולי הוא גם מהגורמים האלו? 

"לא, אני שומע ממנו שהוא לא רוצה ממשלת גנץ, ואני מאמין לו. ואני גם יודע שכן יש גורמים בליכוד שכן רוצים ממשלה עם גנץ. אני זוכר שבליכוד לאורך השנים היו גם עם ברק וגם עם ציפי לבני ועם יאיר לפיד. ואני רוצה ממשלת ימין ימין. זה או ממשלה עם גנץ או ממשלה עם בן גביר. ואני חושב שבוחרי הימין רוצים באופן מוחלט רוצים ראש ממשלה ימני שייתן חוק חסינות לחיילים, שתעשה שינוי במערכת המשפט שתיתן ותאפשר לאזרחים הקלות בנשיאת נשק שתחזור למשול בדרום וצפון".

נתניהו

נתניהו | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 

לשאלה האם יכול להיות שנתניהו בלחץ משתיית מנדטים שלו, אמר בן גביר: "שמעתי ממנו לא פעם ולא פעמיים שאין לו ממה להיות בלחץ, כי כמה שאני יהיה יותר גדול הוא מבין שתורכב ממשלת ימין. הוא מבין שאם אנחנו נהיה יותר גדולים וחזקים מגנץ אז זה ברור שאנחנו הולכים לממשלת ימין. אני כן אומר דבר אחד ברור לי לאן גנץ חותר. מי שמארח בביית שלו את אבו מאזן, מי שנותן לגיטמציה לאדם שמשלם משכורות לרצח של חיילים. מי שאמר סיכלתי את חייל גולני אבל הייתי הומני. זו לא מדיניות של ימין".

אתה מאמין לנתניהו? היום הוא חתם על הצהרה למען ההתיישבות הצעירה.

"אני חושב שכוונותיו הן כן למען ההתיישבות. יש לו כוונות טובות מצד שני אני לא שוכח שמי שהיה שם תמיד בזמן אמת היינו אנחנו. גם בהתיישבות הצעירה גם בגבעות הרבה פעמים בשש בבוקר. לצערי לא ראיתי חברי כנסת ממפלגות אחרות". 

גם כשהוא ניסה ללכת עם רע"מ אתם מנעתם את זה?

"היו גורמים מסוימים בליכוד, לא נתניהו שרצו ללכת עם רע"מ ואני יודע ב"ה שאנחנו מנענו את זה. אנחנו עמדנו כחומה בצורה סביב הדבר הזה. ואני מאמין שהיום גם בליכוד מבינים את הנזק הגדול הזה בללכת עם רעם ובלתת להם לגיטימציה. ואני מאמין שאם אנחנו ניהיה חזקים הדרך היחידה היאללכת לממשלת ימין נתניהו. 

שיהיו יותר שופטים עם אג'נדה ציונית יהודית

האמירות של עאידה תומא סלימאן מחד"ש תע"ל שהיא בעצם נותנת רוח גבית למחבלים בשכם. יום אחרי הבחירות מה אתה עושה איתה? 

"עוד לפני הבחירות צריכה להיות דרישה מבית המשפט העליון להפעיל את סעיף 7 (א). בכוונתי לעשות ברפורמה המשפטית הזו מהלכים. כמו למשל לגיוון הרכב הוועדה למינוי שופטים. שיהיו יותר שופטים עם אג'נדה ציונית יהודית".

לגביה?

"צריך לפסול אותה. אני שומע ממנה ההצהרות שלא רק מצדיקות פסילה אלא הם גם תמיכה בטרור. בעיניי בן אדם שמשתתף בפעילות טרוריסטית נגד מדינת ישראל צריך לשבת בכלא ואחרי זה לשלול לו את האזרחות וללכת מכאן". 

ח"כ עאידה תומא סלימאן

תומא סלימאן | צילום: Hadas Parush/Flash90

"לא לתת פתחון פה לרפורמים"

בשנה האחרונה קידמו בממשלה רפורמות בנושא דת ומדינה. אתה מסכים שצריך לעשות שינוי בתחומים האלה?

מה שמתן כהנא עשה זה לשפוך את התינוק עם המים. יש דברים שאפשר להוסיף ואפשר לתקן. אבל בוודאי שלא לתת פתחון פה לרפורמים. היוזמה של מתן כהנא בעניין הכשרות יכלה להוביל לכך שאנשים יאכלו לא כשר. צריך לעשות שינויים, להסיר חסמים ולפעול לשיפור וייעול הרבנות הראשית. לגבי הגיור יש לנו את הרבנים. והם אלה שצריכים לקבוע ולפסוק. אין מקום לגרום להחרבת המוסד החשוב הזה. שאני מחזיק ממנו מאוד. היזמות של מתן כהנא היו יכולות להוביל .