ראש הישיבה תקף בחריפות את נתניהו: "עוכר ישראל ומחטיא הרבים"

הרב בונים שרייבר, ראש ישיבת 'נתיב הדעת' ומראשי תנועת 'דגל התורה' תקף בחריפות את יו"ר הליכוד: "מדובר באחד מגדולי מחטיאי הרבים, שבמשך שנים בעומדו בראשות המדינה עקר את התורה והוכיח שאין לו חלק באלוקי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 11:45 כד באלול התשפב

ראש הישיבה תקף בחריפות את נתניהו: "עוכר ישראל ומחטיא הרבים"
נתניהו עם דרעי וליצמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בשבוע שעבר סערה הפוליטיקה בעקבות ההתחייבות של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לחבריו החרדים בגוש הימין כי אם הוא ישיג 61 מנדטים להרכבת קואליציה, הוא ישווה את תקציבי החינוך החרדי שלא לומד ליבה לחינוך הממלכתי. מהלך זה ראה עד כמה החרדים יעשו הכל כדי ללכת לקואליציה שיו"ר הליכוד עומד בראשה. במהלך סעודה שלישית בשבת האחרונה, תקף הרב שמחה בונים, ראש ישיבת 'נתיב הדעת' בירושלים, אחת הישיבות של תנועת 'דגל התורה' את נתניהו וטען כי הוא "מגדולי מחטיאי הרבים", כך פורסם באתר 'בחדרי חרדים'.

השנאה כלפיו וכלפי הדומים לו צריכה להיות בלי יחס לשנאה שיש לנו כלפי זרע ישמעאל

"בשנים האחרונות, כאשר אנו מוכרחים לקיים את חובתנו ולצאת להצביע בבחירות פעם אחר פעם, פשתה איזו הרגשה של חיבור כביכול אנו קשורים לגוש מסויים, וניצחון הגוש הרי הוא ניצחוננו, והעיתונים מפמפמים במשך שנים למי אנחנו שייכים - האם לצד זה או לצד אחר. יש גם תחושה של הזדהות עם הנרדף, ועם מי שהלך איתנו מימים ימימה", אמר הרב שרייבר.

דרעי עם נתניהו

דרעי עם נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשלב זה, תקף ראש הישיבה בחריפות את נתניהו. "אבל צריכים לדעת את הידיעה הפשוטה, לא בתור קנאות וכדומה כלל וכלל אלא בתור מציאות אמיתית שאין ברורה הימנה. כאשר מדובר באחד מגדולי מחטיאי הרבים, שבמשך שנים בעמדו בראשות המדינה היה עוכר ישראל, עקר את התורה והוכיח שאין לו חלק באלוקי ישראל, כראותינו בחינוך הילדים ושאר עניינים, צריכה להיות שנאה אדירה כלפיו שאינה ניתנת למדידה, וכיצד שייך להרגיש איזו שהיא הרגשה של חיבור מסויים כאילו יש משהו משותף בינו לבין שומרי התורה? השנאה כלפיו וכלפי הדומים לו צריכה להיות בלי יחס לשנאה שיש לנו כלפי זרע ישמעאל", אמר ראש ישיבת 'נתיב הדעת'.

נתניהו וראשי המפלגות החרדיות

נתניהו וראשי המפלגות החרדיות צילום: ללא

מנהלי המדינה - עשו את הדבר הגרוע ביותר עלי אדמות

בסיום דבריו, יצא ראש הישיבה נגד את ראשי המפלגות החילוניות. "אותם חוטאים ומחטיאים שעומדים ומנהלים את המדינה, הם כאלו שאיבדו ומאבדים מדי שנה מליוני נשמות מישראל ועקרו אותם לנצח, השכיחו מהם את אותם יהודים ועשו את הדבר הגרוע ביותר עלי אדמות, ואין רשעותם מתקרבת למי שרק ניסה להרוג את הגוף ולאבדו מהעולם הזה. הם באו לכלל ישראל והחריבו אותו מתוכו, הוציאו מתוך הכלל אין ספור נשמות שיותר לא ישובו לעולם והורידו אותם לפי שאול, ומי יוכל להגדיר במילים את גודל החורבן שהמיטו עלינו ואת עוצמת השנאה שאנו אמורים להרגיש כלפיהם", אמר הרב שרייבר.