"מנהיג גדול לעם היהודי": זה מה שחושב יוסי ברודני על נתניהו, בנט ומנסור עבאס

אחרי שנבחר לעמוד בראשות מפלגת הבית היהודי, הלכנו לארכיון וגילינו מהן דעותיו של יוסי ברודני: על השבר המנהיגותי בציונות הדתית, בנימין נתניהו, מנסור עבאס והעקיצה לבנט

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 18/07/22 21:06 יט בתמוז התשפב

"מנהיג גדול לעם היהודי": זה מה שחושב יוסי ברודני על נתניהו, בנט ומנסור עבאס
ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, צילום: חדשות כיפה

אחרי שהערב (ב') מרכז הבית היהודי התכנס ובחר ביוסי ברודני לעמוד בראש הרשימה, חזרנו לארכיון ובדקנו מהן דעותיו של ראש עיריית גבעת שמואל. בראיון שהוא נתן לכיפה בפברואר 2022, לפני כחצי שנה, התייחס ברודני לשאלות הבוערות אז, וחלק מתשובותיו שופכות אור על תפיסתו הפוליטית.

"גילינו שאי אפשר לחסל את הקורונה בארבע שבועות"

על הציונות הדתית כמגזר אמר ברודני: "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת ומורכבת מהרבה בחינות, יש לציבור הזה הרבה מאוד גוונים ואין לנו זכות להגיד על אף אחד שהוא מחוץ לציונות הדתית או בפנים.  צריך לראות איך מגבשים ומלכדים את רוב הציונות הדתית או חלק גדול ממנה ומנתבים אותו בדרך הערכים שקיבלנו בבית סבא ובבית אבא שמאוד חסר היום".

על המהלך של בנט בחבירתו לממשלת השינוי לא התייחס ברודני, אך עקץ את ראש הממשלה לשעבר כאשר נשאל על הקורונה ואמר כי "גילינו שאי אפשר לחסל אותה בארבע שבועות". לעומת העקיצה לבנט, לנתניהו הוא דווקא פירגן ואמר עליו כי הוא "מנהיג גדול לעם היהודי". לגביי היחס למפלגת רע"מ ולעומד בראשה מנסור עבאס, אמר ברודני כי "אסור שהוא יהיה חלק ממשלה ובטח לא חלק ממשלה שהוא האצבע ה-58, 59, 60 ו-61".

בנוסף הוא התייחס ליוקר המחייה ולמחיר הדיור: "אלו דבר שצריכים טיפול מיידי. שוק חופשי ותחרות, אבל עם יד של הממשלה על האיזונים והבלמים אחרת המצב יהיה קטסטרופלי. גם במחירי הדירות צריך לעבוד קשה מאוד כדי להוריד את המחירים, לשחרר קרקעות ולבנות כמה שיותר כי עוד מעט הצעירים לא יוכלו לקנות דירות".

צפו בראיון המלא עם ברודני, פברואר 2022: