ראש בראש: בנט החרים את ישיבת הממשלה של לפיד

במחאה על הפרסומים שיצאו נגדו מטעם לשכת ראש הממשלה, החליט ראש הממשלה החליפי להחרים את ישיבת הממשלה האחרונה | לאחרונה סיכל בנט את המינוי של ביילין ליו"ר רט"ג

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 22:41 יג בתמוז התשפב

ראש בראש: בנט החרים את ישיבת הממשלה של לפיד
בנט ולפיד, ראש בראש, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד לא שבועיים חלפו מאז נכנס יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה, זאת במסגרת הסכם הרוטציה בינו לבין נפתלי בנט והקדמת הבחירות לכנסת ה-25 לחודש נובמבר הקרוב. "אני רוצה להודות לך על החברות, אני מאוד אוהב אותך", כך אמר לפיד לבנט במהלך ההודעה המשותפת של השניים על פיזור הכנסת. 

אולם, במערכת היחסים בין השניים כבר התגלו חוסר הסכמות. בנט, שמכהן עתה כראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן, החרים את ישיבת הממשלה ביום ראשון האחרון, זאת במחאה על הפרסומים שיצאו נגדו מטעם הלשכה של לפיד, כך מפרסם הערב (ג') מיכאל שמש בכאן 11. 

כזכור, בתחילת החודש פורסם כי בנט התכוון לבקש מוועדת הכספים של הכנסת לשנות את המדדים כך שיאפשרו לו לקבל הטבות מסוימות, אולם לפיד בלם את המהלך. הרף המינימלי לקבלת הטבות להן זכאי ראש ממשלה לשעבר במדינת ישראל הוא שנה וחצי. בלשכתו של יו"ר ימינה לשעבר, אשר כיהן כראש ממשלה במשך שנה בלבד, בדקו האם ניתן יהיה להוסיף לשנת הכהונה, את החודשים בהם ישמש כראש ממשלה, וכך לזכות ברכב עם נהג צמוד, שני עובדים, תקציב שנתי ללשכה ומשרד של עד 170 מטר. אולם לפיד הודיע כי לא יתמוך בבקשה. 

לאחרונה פנתה שרת הפנים איילת שקד לבנט ודרשה ממנו להשתמש בזכות הווטו על מנת לבטל את המינוי של יוסי ביילין ליו"ר רשות הטבע והגנים, זאת עד שהממשלה תקבל התחייבות מפורשת מביילין שאף אתר בירושלים או ביו"ש לא יפגע ופיתוחו לא יעוכב, בנט נכנע לבקשה והמינוי לא יובא לאישור הממשלה.