בחירות 2022

זאת הסיבה שראש העיר הסרוג הקים מפלגה דתית חדשה

מפלגה דתית חדשה בשם "דתי לאומי ישראלי למען כלל ישראל" הוקמה אמש ומי שעומד מאחוריה הוא ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני ששמו נקשר דווקא עם הבית היהודי, זאת הסיבה למהלך המפתיע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/07/22 11:28 ח בתמוז התשפב

זאת הסיבה שראש העיר הסרוג הקים מפלגה דתית חדשה
ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, צילום: חדשות כיפה

אתמול מפלגה חדשה נרשמה ברשם המפלגות, ומי שעומד מאחוריה הוא לא אחר מראש העיר הסרוג של גבעת שמואל, יוסי ברודני. ראש העיר אמנם בדרך לבית היהודי אבל הקים מפלגה חדשה שמיועדת לקהל הסרוג. 

זאת הסיבה שברודני מקים מפלגה חדשה

גורמים פוליטיים אומרים לחדשות כיפה כי מי שעומד מאחורי היוזמה הוא ראש העיר של גבעת שמואל ששמו נקשר דווקא כמועמד לראש רשימת הבית היהודי. על פי הגורמים, הסיבה שברודני מעוניין בהקמת מפלגה חדשה היא להשתחרר מהחובות הכבדים שיושבים על מפלגת הבית היהודי בשנים האחרונות. 

מפלגה דתית חדשה

שמה המלא של המפלגה: "דתי לאומי ישראלי למען כלל ישראל", ועל פי המסמך שהוגש לרשם העמותות, מטרות המפלגה הן: קידום ערכיו ועקרונותיו של הציבור הדתי הלאומי, העמקת האחדות בעם, חיזוק ערכי היהדות והמסורת וטיפוח הערבות ההדדית.

המהלך לא שולל את שיתוף הפעולה של ברודני עם חגית משה, כזכור, משה החליטה שלא להתמודד בבחירות לכנסת ומתכוונת להתמקד בבחירות המוניציפאליות בירושלים שיערכו בשנת 2023, במקביל, על מנת לשמר את כוחה בכנסת, ביום רביעי הבא היא תביא לאישור מרכז המפלגה את מינויו של ברודני, משה מדלגת למעשה על שלב הפריימריז ובוחרת בהליך מזורז. על פי גורמים במפלגה אחת הסיבות היא שאין תקציב לקיום פריימריז. בנוסף, המהלך שומר על ברודני למקרה שלא יקבל את אישור המרכז בשבוע הבא. 

יגאל דנינו מנכ"ל מפלגת הבית היהודי מסר בתגובה לפרסום: "מדובר בעניין  טכני בלבד, וחסר כל משמעות וחשיבות פוליטית".