הותר לפרסום: נעצרו פעילי חמאס ממזרח ירושלים שתכננו להתנקש באיתמר בן גביר

נחשפה התארגנות טרור של פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים וזאת באמצעות מספר חוליות נפרדות | בין היתר הם תכננו לפגוע באיתמר בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/22 09:23 כג באייר התשפב

הותר לפרסום: נעצרו פעילי חמאס ממזרח ירושלים שתכננו להתנקש באיתמר בן גביר
איתמר בן גביר. ניסיון התנקשות, צילום: כיפה

בן גביר תחת מתקפה: הותר לפרסום כי בחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרת ישראל נחשפה התארגנות טרור של פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים וזאת באמצעות מספר חוליות נפרדות.

החוליה רכשה רחפן

בין השאר, תכננו החשודים לבצע פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות, לרבות כוונה לפגוע בחבר הכנסת איתמר בן גביר. עוד עלו כוונות לייצור מטעני חבלה לממש פיגוע חטיפת חיילים ועוד. אחת מן החוליות אף רכשה רחפן לטובת חימושו ומימוש פיגוע באמצעותו, לעבר הרכבת הקלה בירושלים.

על פי העולה בחקירה בשב"כ והמשטרה, חוליות אלו פעלו בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר במקביל לפעילותו זו, תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמאס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים. בנוסף, התברר בחקירה כי חברי החולייה תכננו להסתתר בחברון או בג'נין לאחר מימוש הפיגועים אותם תכננו.

כתבי אישום יוגשו נגד המעורבים

עוד עלה בחקירה בשב״כ ובימ״ר ירושלים במשטרה כי רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים שמטרתו- ביצוע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

כאמור, מחוז ירושלים במשטרה ושב״כ עצרו חמישה חשודים, פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים ובמהלך החקירה אף נתפסו הרחפן שהיה מיועד לביצוע פיגוע המטען ברכבת הקלה, מצלמה שיועדה לצילום החטופים, כספים וכן ציוד ארגוני של חמאס. היום (ג') יוגשו נגד המעורבים כתבי אישום על ידי הפרקליטות. מהשב"כ והמשטרה נמסר כי "שירות הבטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות על מנת למצות את הדין בחומרה מול המעורבים בכל פעילות טרור בכלל ובעיר ירושלים בפרט".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן