תשתית הטרור: איראן התכוונה לחטוף את משה בוגי יעלון

בחודשים האחרונים נחשפה פעילות של גורמי מודיעין איראניים נגד אנשי אקדמיה ישראליים, ובכירים לשעבר במערכת הביטחון - אחד מהם הוא הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר | גורם בשב"כ: "ערנות האזרחים תרמה לסיכול ומנעה אירועים חמורים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/22 22:22 יח באייר התשפב

תשתית הטרור: איראן התכוונה לחטוף את משה בוגי יעלון
יעלון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

היום (ה') הותר לפרסום כי בחודשים האחרונים השב"כ חשף פעילות של גורמי מודיעין איראניים נגד אנשי אקדמיה ישראליים, ובכירים לשעבר במערכת הביטחון. הערב ניתן לפרסם כי איראן רצתה לחטוף את שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה בוגי יעלון. כך על פי פרסום ב"ישראל היום". בסביבתו של יעלון סירבו להתייחס לנאמר.

הגורמים פנו לאותם ישראלים תוך שהתחזו לאנשי אקדמיה, עיתונאים, אנשי עסקים ופילנתרופים. האיראנים עשו בזהות אותנטית של גורמים זרים שכלל לא ידעו שעשו שימוש בזהותם. הפניות נעשו תוך הצגת "סיפור כיסוי" רלוונטי, וזאת על מנת לאסוף מידע אודות הישראלים ולנסות למשוך אותם למדינה זרה במטרה לחטוף אותם או לפגוע בהם. מדובר בשיטת פעולה מוכרת של גופי המודיעין והביטחון האיראנים, ובראשם ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, כוח קודס ומיניסטריון המודיעין.

כך פעלו האיראנים:

הגורמים האיראנים פנו לאזרחים ישראלים באמצעות דואר אלקטרוני, אשר כתובתו דומה מאוד לכתובת אותנטית ומוכרת של הגורם המזמין בחו"ל, אשר זהותו "נגנבה" לשם המגע. הם השתמשו במידע שנראה, על פניו, אמיתי - מכון מחקר מוכר, לוגו מוכר וכתובות אותנטיות. הפעילות האיראנית בוצעה תוך שימוש במידע אותנטי - מכון מחקר מוכר, לוגו מוכר וכתובות אותנטיות, אותם נניתן לאמת בבדיקה אינטרנטית.

לאחר שנוצר קשר ראשוני עם אותו ישראלי - הוא התבקש לעבור לשיחה בווטאסאפ, מול מספר טלפון חדש שהוא לא מכיר. בתוך כך, האזרחים הישראלים שקיבלו פניות חשודות אלה, נמנעו מלהיענות להן ואף התריעו עליהן בפני גורמי הביטחון.

"ערנות האזרחים תרמה לסיכול ומנעה אירועים חמורים"

גורם בכיר בשב"כ מסר כי "במסגרת הפרשיה אותרו פרופילים רבים בהם משתמשים גורמי המודיעין האיראנים, ונאסף מידע רב אודות הגורמים העומדים מאחורי הפעלתם. בין השאר, ערנות האזרחים תרמה לסיכול ומנעה אירועים חמורים".

משירות הביטחון הכללי נמסר: "נמשיך לסכל את פעילות המודיעין האיראני תוך קיום מעקב שוטף וניטור פעילותו במרחב הרשתי, ותוך שימוש בכלים ויכולות מתקדמים".