פרישת סילמן לקראת המפץ הגדול? שקד, אורבך וקארה נועדו הלילה בביתו של קארה

לאחר פרישתה מהקואליציה של יושבת הראש חברת הכנסת סילמן, נטרפו הקלפים הפוליטיים. חברי הכנסת של ימינה מתכננים את צעדיהם היטב, ובכדי למנוע פזיזות ופאניקה נועדו שלושה מבכירי המפלגה בביתו של סגן השר קארה וסיכמו לפעול במשותף

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 07:26 ו בניסן התשפב

לקראת המפץ הגדול? שקד, אורבך וקארה נועדו הלילה בביתו של קארה
שקד, הפסידה לליברמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הכל פתוח במפה הפוליטית: לאחר פרישתה המהדהדת של עידית סילמן מהקואליציה, במפלגתה של יושבת ראש הקואליציה מנסים לתכנן צעדים במשותף. עמית סגל דיווח הבוקר (ה') כי איילת שקד, ניר אורבך ואביר קארה מימינה נועדו הלילה בביתו של סגן השר קארה.

בפני השלושה ניצבות כמה אופציות, והם נפגשו בכדי לבחון אותן ובכדי למנוע פאניקה. על פי הדיווח, הם סיכמו לפעול במשותף. לפי הניתוח של סגל, המשמעות היא שנפתח פתח משמעותי לעזיבת הקואליציה במסודר, גם אם לא בצורה מיידית.

סקרים ראשונים: הליכוד היא המרוויחה הגדולה ביותר מהמהלך של סילמן

לאחר הפרישה של  סילמן, שאפילו ראש הממשלה נפתלי בנט לא ידע עליה מראש, התפרסמו סקרים ראשונים. בשלושת הסקרים בערוצים המרכזיים הליכוד היא המרוויחה הגדולה ביותר מהמהלך של סילמן והיא מגדילה את כוחה.

אתמול (ד') התקיימה הפגנה, שתוכננה בעקבות המצב הביטחוני ושלושת הפיגועים הקשים בערי ישראל, וקיבלה משמעות נוספת עם פרישתה של סילמן. נתניהו השתתף בהפגנה ואף נאם בה, דבר שלא עשה קרוב לשבע שנים.

נתניהו: "הדלת שלנו פתוחה"

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, שכונה בהפגנה ראש הממשלה האמיתי, אמר: "בערב זה אני מבקש לומר לכם: הגיע זמן אחדות. הגיע הזמן לחזור הביתה. הגיע הזמן לשים בצד  את כל משקעי העבר ולחזור למחנה הלאומי. הדלת שלנו פתוחה. היא פתוחה לכל מי שנבחר בקולות הימין, ורוצה להחזיר את מדינת ישראל למסלול הערכי, למסלול החזק, למסלול המנצח". 

"לאחדות שלנו יש מטרה: היא באה לשרת את כל אזרחי ישראל - יהודים וערבים, מוסלמים ונוצרים, דרוזים וצ'רקסים - כולם, בלי יוצא מן הכלל. כשאנחנו מאוחדים - אנחנו מבטיחים את ביטחון ישראל. כשאנחנו לא מאוחדים - אנחנו מקבלים את הממשלה המסוכנת והכושלת הזאת", הוסיף.