לראשנה מאז 2015 נתניהו הגיע להפגנת הימין: "הדלת שלנו פתוחה"

ראש הממשלה לשעבר הגיע להפגנת הימין ונאם לקול תשואות האלפים: "ערב טוב לאלפים שהגיעו מכל קצות הארץ. כולנו אחים ואחיות, כולנו שותפים לדרך וכולנו משפחה אחת" | ישראל גנץ: "חברי הכנסת שעדיין יושבים בקואליציה - בואו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/22 20:33 ה בניסן התשפב

לראשנה מאז 2015 נתניהו הגיע להפגנת הימין: "הדלת שלנו פתוחה"
ההפגנה הערב, צילום: מחאת הקו האדום

אל הפגנת הימין שמתקיימת הערב (ד') בירושלים הגיעו רבים, אחד מהם הוא בנימין נתניהו שלא נראה בהפגנות בשבע השנים האחרונות.  ההפגנה תוכננה בעקבות המצב הביטחוני ושלושת הפיגועים הקשים בערי ישראל, וקיבלה משמעות נוספת עם פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה הבוקר.

"לכו הביתה - כי אתם חלשים"

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה בנימין נתניהו שכונה בהפגנה ראש הממשלה האמיתי, פתח את דבריו ואמר: "בערב זה אני מבקש לומר לכם: הגיע זמן אחדות. הגיע הזמן לחזור הביתה. הגיע הזמן לשים בצד  את כל משקעי העבר ולחזור למחנה הלאומי. הדלת שלנו פתוחה. היא פתוחה לכל מי שנבחר בקולות הימין, ורוצה להחזיר את מדינת ישראל למסלול הערכי, למסלול החזק, למסלול המנצח". 

נתניהו נואם הערב |

נתניהו נואם הערב | צילום: צילום מסך

"לאחדות שלנו יש מטרה: היא באה לשרת את כל אזרחי ישראל - יהודים וערבים, מוסלמים ונוצרים,
דרוזים וצ׳רקסים - כולם, בלי יוצא מן הכלל. כשאנחנו מאוחדים - אנחנו מבטיחים את ביטחון ישראל. כשאנחנו לא מאוחדים - אנחנו מקבלים את הממשלה המסוכנת והכושלת הזאת.

נתניהו התייחס בדבריו לטיפול הממשלה בנושא הגרעין האיראני: "באנו לכאן הערב כדי לומר לממשלה החלשה והמסוכנת הזאת רק דבר אחד: לכו הביתה. לכו הביתה - כי אתם חלשים: חלשים מול איראן. חלשים מול הטרור.  כשהטרור מריח חולשה הוא מרים ראש. וכשהוא נתקל בעוצמה הוא מרכין ראש. לא במקרה העשור האחרון שבו אנחנו הובלנו את המדינה זה היה העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות ישראל - עם הכי פחות נפגעים. בשכונה שלנו - אין מקום לחלשים. את החלש תוקפים, ועם החזק לא מתעסקים. זה הכלל. ולכן ישראל זקוקה לממשלה חזקה".

סמוטריץ': "הממשלה הזאת שייכת להיסטוריה"

יושב ראש סיעת ש"ס אריה דרעי, אמר בהפגנה כי הזהות היהודית של מדינת ישראל נמצאת בסכנה איומה: "על זה אנחנו מוסרים נפש ונלחמים, אנחנו ממש מחויבים. מי מילל ומי פילל ששר בריאות יהודי ירדוף את בתי החולים כדי להכניס חמץ בפסח. מי מילל ומי פילל שבמדינה יהודית שרת התחבורה תסגור את הכרמלית בחיפה עד שהיא תיסע בשבת. מי מילל ומי פילל שיו"ר הכנסת של כנסת ישראל ייסע ביחד עם רביי רפורמי כדי לחזק את הקהילות הרפורמיות בארה"ב. הכותל המערבי שריד בית מקדשנו הקדוש רוצים לבוא ולחלן אותו ולהפוך אותו למקום לא קדוש על זה אנחנו נמצאים כאן".

יו"ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "הממשלה הזאת שייכת להיסטוריה, הממשלה הרעה הזאת מאחורינו. אתם העומדים כאן, הציבור הציוני הלאומי אתם רוב העם. יש רוב לימין בעם, יש רוב לימין בכנסת ויש רוב להקים ממשלה ימנית כבר היום. הגיע הזמן שכל החברים שנבחרו בקולות הימין ישובו הביתה ויחד נבנה ממשלה טובה לישראל, יחד ננצח".

ישראל גנץ

ישראל גנץ | צילום: דוברות בנימין

ישראל גנץ: "חברי הכנסת שעדיין יושבים בקואליציה - בואו"

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, ממובילי עצרת המחאה בירושלים אמר בנאומו מול עשרות אלפי מפגינים: "אחרי זמן ממושך של נזקים מצטברים להתיישבות, לתושבי יו"ש, לעם ישראל ולמדינת ישראל - אנחנו עומדים בע"ה לקראת תקופה חדשה. בתקופה הזו, המחנה הלאומי מתאחד. ההתיישבות מתאחדת עם הפריפריה בדרום ובצפון. הכאב והלב של האחים שלנו בנגב, בדרום הארץ ובלוד מתאחדים עם הלב של התושבים ביהודה, בנימין ובשומרון".

בהמשך הוא אמר: "חברי הכנסת שעדיין יושבים בקואליציה - בואו. תעברו לצד הנכון. עם ישראל יוקיר ויעריך אתכם על כך".