"פסגת הנגב" השרה זנדברג: "הסכם עם הפלשתינים - דבר חיוני למזרח התיכון ולישראל"

ברקע פסגת הנגב שתתקיים בשדה בוקר אומרת תמר זנדברג כי "אם אפשר לתווך בין רוסיה לאוקראינה ואפשר לארח כזו פסגה, אז אפשר לפחות לדבר עם הפלשתינים" | שגריר ישראל במרוקו מתרגש: "הביקור הראשון של שר החוץ המרוקאי בישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/03/22 07:57 כד באדר ב'

השרה זנדברג: "הסכם עם הפלשתינים - דבר חיוני למזרח התיכון ולישראל"
זנדברג משוחחת עם בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ יאיר לפיד, יקיים היום (א') ומחר בשדה בוקר פסגה מדינית ראשונה מסוגה - "פסגת הנגב". מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן שכבר נחת אמש בישראל, ושרי החוץ של איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין ייקחו חלק בפגישות מדיניות משותפות. ברקע הפגישה, נראה כי השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג ממרצ תומכת בסבב הפגישות ומייעצת לחלק הימני של הממשלה לדבר גם עם הפלשתינים.

בראיון בגל"צ אמרה: "אני חושבת שהסכם עם הפלשתינים, או לפחות הידברות, זה דבר חיוני לא רק למזרח התיכון אלא גם לישראל. נכון שהסכמנו לא להתקדם בנושא הזה, אבל יש לי עצה לצד ימין של הממשלה - אם אפשר לתווך בין רוסיה לאוקראינה ואפשר לארח כזו פסגה, אז אפשר לפחות לדבר".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי כתבה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה: "פסגת הנגב שתחל היום, היא תוצאה ישירה של מדיניות חוץ ותהליכים אסטרטגיים אותם מוביל לפיד ביצירתיות ובנחישות. בהצלחה רבה".

חבר הכנסת שלמה קרעי ביקר את הממשלה: "'פסגת הנגב' - כי לומר 'התעוררנו מאוחר מדי והסכם הגרעין הגרוע הולך להיחתם' היה ארוך מדי... הפקרתם את ישראל לחוסר הניסיון והמגלומניות שלכם. מדהים עד כמה ממשלת ההונאה גולשת על גלי ההישגים של מי שהיא לא מפסיקה להשמיץ. נחליף אתכם במהרה בעז"ה, ונמשיך את העשייה שלא תרמתם לה דבר עד כה".

תנועת לוחמים לשלום מסרה כי הפסגה ההיסטורית בנגב היא הזדמנות יוצאת דופן לדון עם כלל מדינות האזור בנושא הפלשתיני בניסיון להגיע לפתרון ולסיום השליטה הישראלית ביהודה ושומרון. "אנו קוראים למשתתפי המפגש להתעקש להעלות את הפרות זכויות האדם הנרחבות של ישראל בשטחים הכבושים, וכן להתעקש לדון בהתנעת תהליך השלום". 

"הביקור הראשון של שר החוץ המרוקאי בישראל"

דוד גוברין, שגריר ישראל במרוקו שבדרכו לישראל, התרגש בראיון בגל"צ ואמר שמדובר באירוע ייחודי ומשמעותי ביותר. "זהו הביקור הראשון של שר החוץ המרוקאי בישראל, חיכינו לביקור הזה ואנחנו משוכנעים שאחריו יגיעו שרים מרוקנים נוספים".

נציגי המדינות שמגיעות ארצה מדינות מקיימות יחסים ידידותיים וחולקות ראייה משותפת של האיומים האזוריים. "מלבד האיומים הללו", אמר גוברין, יש גם משבר עולמי באוקראינה שישליך על האזור כולו. צריך לראות את הכינוס הזה כרצון להתמודד עם האתגרים בצורה הטובה ביותר".

על האפשרות שארצות הברית תסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור שלה, אמר גוברין: "זה חלק מהשיח וטוב שהשיח הזה מתנהל. כל נציג מציג את עמדתו וראייתו כחלק מהיחסים הטובים והמועילים שקיימים בין המדינות".