מלחמה באירופה

הקואליציה נגד ליברמן: בטלו את הפטור ממכס לפירות וירקות

שר האוצר פרסם שורת צעדים שאמורים להקל על יוקר המחיה, ובניהם גם ביטול המכס על פירות וירקות. 17 חברי קואליציה פנו בדרישה למיקי לוי לביטול הצווים: "אין ברפורמה הנוכחית שום הבטחה אמיתית להורדת יוקר המחייה, לצד פגיעה אנושה בחקלאות הישראלית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/03/22 20:21 יב באדר ב'

הקואליציה נגד ליברמן: בטלו את הפטור ממכס לפירות וירקות
השרים ליברמן ופורר, צילום: Flash9

17 חברי הקואליציה הגישו היום (ג') מכתב ליו"ר הכנסת, מיקי לוי, ובו דרישה לביטול הצווים שנחתמו על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר להורדת יוקר המחיה. כזכור, מוקדם יותר היום, ובלא שתיאמו את המהלך עם המפלגות שהתנגדו לכך, פרסם שר האוצר שורת צעדים להפחתת יוקר המחיה הכוללים הפחתת מכסים על פירות וירקות. 

במסגרת הצעדים החדשים תיושם הרפורמה בחקלאות ויופחתו מכסים באופן מידי על פירות וירקות; יוגדל הסיוע לאזרחים עובדים תוך הכפלת התוספת למענק עבודה למשתכרי שכר נמוך; יינתן מענק סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון וייבחנו צעדים להגברת התחרות בשוק המזון. הצעדים ממשיכים את מדיניות שר האוצר להוזלת סל הצריכה ולהגברת התחרות במשק הישראלי. לשם יישום המהלך ייבחנו תיקוני החקיקה הנדרשים.

שרי האוצר והחקלאות פוגעים בייצור המקומי

במכתב פירטו חברי הכנסת את הסיבות לדרישה לביטול הצווים: "לצערנו, דווקא בזמן משבר עולמי על רקע המלחמה באוקראינה שמוכיח את הצורך האסטרטגי של מדינת ישראל לתכנן לטווח הארוך את מדיניות ביטחון המזון שלה, בחרו שרי האוצר והחקלאות לרמוס את הסכמות הקואליציה, ולפגוע בייצור המקומי. 

"בעקבות חוסר התכנון והמחשבה ארוכת הטווח, אין ברפורמה הנוכחית שום הבטחה אמיתית להורדת יוקר המחייה, לצד פגיעה אנושה בחקלאות הישראלית, בשטחים ששומרים על הגבולות בעוטף עזה, בגליל ובגולן, וכאמור, מהווה איום משמעותי בביטחון המזון העתידי של כל אזרחי ישראל. פתיחת מכסים לייבוא ופתיחה מוסדרת של השוק לתחרות ראויה וחשובה ביותר, אך זאת אך ורק במקביל לחישוב נכון של כלל המרכיבים ברפורמה".