מלחמה באירופה

"נקים בית חולים שדה" | ראש הממשלה: נסייע הומניטרית בתוך אוקראינה

המלחמה באירופה מתעצמת, והמעורבות של ישראל נמשכת. בפתח ישיבת הממשלה בישר נפתלי בנט כי ישראל נערכת בימים אלה לקליטת עולים וזכאי חוק השבות וכי תקים באוקראינה בית חולים שדה: "יוזמה שלא הרבה מדינות מסוגלות לקחת על עצמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 16:00 יא באדר ב'

"נקים בית חולים שדה" | ראש הממשלה: נסייע הומניטרית בתוך אוקראינה
בנט, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מדינת ישראל נמצאת במוקד הלחימה בין רוסיה לאוקראינה, עם ניסיונות התיווך של בנט בין זלנסקי לפוטין וכן סוגיית קליטת הפליטים. בפתח ישיבת הממשלה היום (א') התייחס נפתלי בנט ללחימה ואמר כי ישראל נערכת לקליטת עולים זכי חוק השבות וכי ישראל מקימה באוקראינה בית חולים שדה.

"זמנים קשים ומטלטלים"

"ישראל היא חלק מהעולם והעולם נמצא בזמנים קשים ומטלטלים. אנחנו מנהלים את המשבר המורכב הזה ברגישות, באחריות ומתוך ניסיון להושיט עזרה, ככל שאנחנו יכולים. אנחנו נערכים בימים אלה לקליטת עולים וזכאי חוק השבות, עם כל החבילה שהמדינה צריכה לספק לעולים: סל קליטה וסיוע בדיור וחינוך", פתח בנט.

"במקביל, אנחנו, כעם וחברה, נעזור באופן הומניטרי לאזרחי אוקראינה ששוהים כאן באופן זמני, לכמה שבועות, או חודשים, עד שיירגע המצב שם. אני רואה שיש משפחות רבות שמארחות בתקופה הקרובה, וזה חשוב מאוד".

נקים באוקראינה בית חולים שדה

ראש הממשלה בישר כי ישראל תרחיב את העזרה ההומניטרית לאוקראינה: "אני יכול לבשר כאן היום באופן רשמי שאנחנו מקימים בית חולים שדה לפצועים אוקראינים, שיעבוד שם, בשטח. זו יוזמה שלא הרבה מדינות מסוגלות לקחת על עצמן, ולמדינת ישראל יש את היכולת הזאת ואנחנו יוצאים לדרך".

מיגון הדרום והקמת כסיף

גם לנושאים אחרים שעל סדר היום התייחס בנט, בין היתר למיגון אשקלון והקמת העיר החרדית כסיף. "אנחנו משקיעים 330 מיליון ש"ח במיגון של אשקלון, השקעה שתעמיק את הביטחון של תושבי הדרום".

"אנחנו מחליטים היום גם על הקמת עיר חרדית, כסיף, שתקל על מצוקת הדיור הקשה בחברה החרדית. כבר שנים רבות שהמדינה לא הקימה עיר חרדית חדשה, והנה אנחנו עושים את זה היום", חתם בנט.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן