משבר בדרך: בקואליציה תוקפים את ליברמן

ההחלטה של ליברמן להודיע על רפורמות בחקלאות מבלי להגיע להסכמות עם שרי העבודה וכחול לבן גוררת משבר בקואליציה, סגן שר הביטחון: "מוביל לזעזועים בלתי נחוצים בבסיס ההתנהלות של הקואליציה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/03/22 12:58 יב באדר ב'

משבר בדרך: בקואליציה תוקפים את ליברמן
ראשי סיעות הקואליציה, צילום: רענן כהן

למרות שלא תיאמו עם כחול לבן, העבודה ומרצ, שרי האוצר והחקלאות הודיעו היום במפתיע על הרחבת הצעדים להתמודדות עם יוקר המחיה, בהם צעד דרמטי: הפחתת כלל המכסים על ירקות ופירות תוך 5 שנים. בקואליציה מיהרו לתקוף את שר האוצר.

"הפעולות הדורסניות שהם מובילים גורמים לזעזועים בקואליציה"

סגן שר הביטחון ושר החקלאות לשעבר, אלון שוסטר אמר בתגובה לחתימת הצו להורדת המכסים על פירות וירקות: "ההחלטה של שרי האוצר והחקלאות לצאת לרפורמה בחקלאות באופן חד צדדי היא פסולה, בלתי מידתית ומסוכנת להבטחת ביטחון המזון של מדינת ישראל ולא תוביל לשום הורדת מחירים לצרכן. הפעולות הדורסניות שהם מובילים גורמים לזעזועים בלתי נחוצים בבסיס ההתנהלות של הקואליציה".

חבר הכנסת רם שפע תקף: "הבנתי ששרי האוצר והחקלאות חושבים שהם יכולים ללכת להתעמת עם חצי מהקואליציה, להפר התחייבויות והסכמים ולפעול חד צדדית. מעכשיו, לא רק הרס החקלאות הישראלית, אלא גם יציבות הקואליציה והאמון בתוכה היא על אחריותם בלבד".

יאיר גולן: "ליברמן עובד בשביל החקלאי הטורקי"

סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן הוסיף: "‏חבל שמשרד האוצר פועל נגד החקלאות הישראלית ובסופו של דבר נגד הצרכן הישראלי. רפורמה לא עושים בזבנג וגמרנו, אלא באופן אחראי, יסודי ומעמיק יחד עם החקלאים. דומה שמשרד האוצר ומשרד החקלאות עובדים בשביל החקלאי הטורקי וכדאי שיחזרו ארצה".

מנגד, שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר עם הצגת התכנית: "כפי שהבטחנו אנחנו ממשיכים לפעול לטובת הגדלת ההכנסה הפנויה של אזרחי ישראל וצמצום ההוצאות. הרפורמה בחקלאות שיוצאת לדרך היום תוזיל את מחירי הפירות והירקות באופן משמעותי ותביא להורדה במחיר לאזרחים. זאת, תוך מענק חבילת תמיכה רחבה לחקלאים. גם את בעלי העסקים אנחנו לא שוכחים, נמשיך לסייע לעסקים שנפגעו מנגיף הקורונה ונעמוד לצידם בעת משבר".