היועצת המשפטית של הכנסת נגד ליברמן

אחרי האיום של ליברמן על חברי הכנסת שאם יבוצעו שינויים בחוק שעוסק בשכר המינימום הוא ימשוך את החוק, יועמ"שית הכנסת במכתב חריג לגלי בהרב מיארה: "ספק בנכונותה של הממשלה להקשיב להערותיהם של חברי הכנסת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/03/22 15:21 ל באדר א'

היועצת המשפטית של הכנסת נגד ליברמן
ליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יועמ"שית הכנסת שגית אפק נגד שר האוצר אביגדור ליברמן: במכתב ששלחה הבוקר אפק ליועמ"שית הממשלה גלי בהרב מיארה, מתחה אפק ביקורת חריפה על האיום ל ליברמן לפיו אם ישנו הח"כים את מתווה עסקת החבילה בנוגע לשכר המינימום, יבוטל החוק כולן.

"ספק ניכר בדבר נכונותה של הממשלה להקשיב"

במכתבה, מציינת אפיק כי החלטת הממשלה כי במידה והכנסת תחליט לפצל את הצעת חוק או תערוך בה שינויים שיחייבו את הממשלה בפעולה מאזנת בתקציב המדינה, אזי הממשלה תחזור בה מהצעת החוק, היא החלטה שכובלת מראש את שיקול הדעת של חברי הכנסת ויש בה כדי להעלות ספק ניכר בדבר נכונותה של הממשלה להקשיב בלב פתוח ובנפש חפצה להערותיהם של חברי הכנסת והציבור בדיונים בכנסת, ובכך גם עלולה להטיל צל משמעותי על תקינות הליך החקיקה, כפי שגם חיווה את דעתו בית המשפט העליון במקרים דומים.

כך קוראת יועמ"ש הכנסת ליועמ"ש לממשלה במכתבה, "יש להעלות בפני הממשלה את הקשיים שמעוררת החלטתה שבנדון, וזאת על מנת להבטיח את תקינות הליכי החקיקה".

נזכיר כי קודם אישור החוק בקריאה ראשונה ביום שני האחרון, ליברמן הודיע כי אם ינסו חברי הכנסת משמאל לבצע שינויים בתכנית הוא ימשוך את התכנית, למעשה ליברמן מאיים על חברי הכנסת כי אם לא יאשרו את התכנית, לא תהיה שום תכנית. חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה, שמובילה את המאבק בתכנית כתבה בתגובה להודעה של ליברמן: "מספיק חברי וחברות כנסת ואני ביניהן, הודענו בצדק על זה שהעסקה הזו לא תצא מהכנסת כפי שנכנסה אלינו. העסקה הזו כמו שהיא היום מזיקה! משחיקת שכר המינימום ועד לפגיעה בעובדים דרך ניוד שעות ופגיעה בחוק שעות עבודה ומנוחה. כנסת מתפקדת שלא רואה בעצמה חותמת גומי היא לא בעיה, אלא חובה". 


(ליברמן על העיכוב ברפורמת החקלאות).