סערה בקואליציה בעקבות אישור מתווה אביתר: "כניעה לאלימות מתנחלים"

הבוקר אישר מנדלבליט את מתווה אביתר, ההחלטה עוררה את זעמם של חברי סיעת מרצ: "נוגד את הקו המנחה של ההסכם הקואליציוני" | בימינה ענו: "את החוק צריך לכבד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/22 10:25 א באדר א'

סערה בקואליציה בעקבות אישור מתווה אביתר: "כניעה לאלימות מתנחלים"
חברי מרצ, מאוכזבים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת הישג גדול להתיישבות: הבוקר (ד') מתווה אביתר אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ביומו האחרון בתפקיד. מדובר בצעד ראשון רשמי בנושא הנפיץ מאז פונה הישוב אביתר לפני למעלה מחצי שנה.

הזעם בשמאל על המהלך מגיע בין היתר משיתוף הפעולה בין האגפים הימניים בממשלה, האישור מגיע לאחר עבודה משותפת של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער שרת הפנים אילת שקד וחבר הכנסת ניר אורבך. המהלך של ימינה הביא לזעם באגף השמאלי של הממשלה ובמרצ תקפו בחריפות את ההחלטה.

"ניצחון עבור אלימות פורעי החוק"

חבר הכנסת מוסי רז מסיעת מרצ תקף את החלטת היועמ"ש: "הכוונה בממשלת ימינה לאשר הקמה של ישיבה וישוב במאחז העברייני אביתר היא הפרת רוח ההסכם הקואליציוני וכניעה מוחלטת לאלימות מתנחלים. מצער שבממשלה יש מי שבמקום להיאבק נגד האלימות עובד עבור האלימים".

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין הוסיפה בחריפות: ״אישור היועמ״ש להקמת המאחז הלא חוקי אביתר הוא ניצחון עבור אלימות פורעי החוק במאחזים. האישור הזה, נוגד את הקו המנחה של ההסכם הקואליציוני ומנוגד לחלוטין לעמדתה של מרצ״.

https://twitter.com/iditsilman/status/1488780481948700672?s=20&t=gBoVx69MOSie1SSlrMGy5A

מנגד, יו"ר הקואליציה עידית סילמן ענתה לביקורת וכתבה: "ממשיכים לעבוד למען ההתיישבות. הסכם הפשרה שאישר הבוקר היועץ המשפטי לממשלה, המכשיר את ההתיישבות באביתר, הוא בשורה משמעותית ומשמחת למחנה הימין כולו. למרות הצעקות, ההכפשות, הפייק והשקרים – פעם נוספת הוכיחה ממשלת בנט כי בכוחה לפעול, בחכמה, ביעילות ובהתאם להוראות החוק. כיו"ר הקואליציה, אני מבקשת להעביר מסר לכל המתנגדים והמתרעמים: אי אפשר לקבל את הכרעותיהם של הגורמים המשפטיים רק כאשר הן מתכתבות עם תפיסת עולמכם. את החוק צריך לכבד. נקודה".

יש לציין כי הדרך לבניית הישיבה במקום עוד ארוכה, השלב הבא לקראת הקמת הישיבה הוא הכרזה על האדמות כאדמות מדינה, מהלך ששר הביטחון מקדם. לאחר מכן גנץ יצטרך להנחות על הוצאת צו תכנון מיוחד. לאחר ההכרזה על אדמות מדינה ינתנו 45 יום להגשת עררים, ואם לא יהיה משהו יוצא דופן, צו התכנון יוצא מיד אחר כך.


(חצי שנה לפינוי אביתר: ח"כ בן גביר בשיחה עם חדשות כיפה).