ראיון מוסי רז לכיפה: אתמוך בהפלת הממשלה אם תהיה חלופה פחות ימנית

חבר הכנסת מוסי רז תוקף בראיון לחדשות כיפה את המצב ביהודה ושומרון: "יש יותר אלימות של ישראלים נגד פלשתינים", טוען שזאת הממשלה הכי ימנית שהייתה ומתייחס לעליות המחירים: "הממשלה כאן מצליחה יותר מאחרות בעולם להיאבק בעליית המחירים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/02/22 14:50 ל בשבט התשפב

מוסי רז לכיפה: אתמוך בהפלת הממשלה אם תהיה חלופה פחות ימנית
מוסי רז בראיון לחדשות כיפה, צילום: חדשות כיפה

בפתח הריאיון שאלנו את חבר הכנסת מוסי רז על החלטת היועמ"ש לסגור את החקירה בנוגע למותו של אהוביה סנדק. "כשנהרג נער צריך לחקור, אנחנו יודעים מי פגע ברכב, אני לא אומר שזה היה בכוונה אבל לא ייתכן שנהרג נער וסוגרים את התיק. צריך לטפל באחראים. גם אם זאת הייתה תאונת דרכים אז יש אחראים" אמר מוסי רז. 


(מוסי רז בראיון לחדשות כיפה).

מה דעתך על ההצעה של יאיר גולן לשים מתנחלים במעצר מנהלי?

אני נגד. מעצר מנהלי זה מעצר ללא משפט, מדינה דמוקרטית חוקרת אנשים, אם יש חשדות צריך לחקור אותם. מעצר מנהלי הוא פסול, גם בארץ וגם בשטחים. בלי הבדל דת גזע ומין.

יכול להיות שאתם עוצמים עיניים למול הטרור הערבי?

יש כאן כמה קרבות, גם בין יהודים לפלשתינים שם לישראלים יש גם צבא וגם מתנחלים, נכון שיש אולי יותר אלימות של פלשתינים נגד מתנחלים אבל יש יותר אלימות של ישראלים נגד פלשתינים, יש לפלשתינים 330 הרוגים לפלשתינים בשנה האחרונה, זורק אבן פלשתיני נורה למוות. ויש עוד אלימות של ימין כלפי שמאל, דמיין שיבואו שמאלנים רעולי פנים ליצהר או בני ברק ויכו אנשי ימין, הארץ תרעש.

"אין לי בעיה שתגיע חברת חשמל להתיישבות הצעירה אבל רק אחרי שצה"ל יפנה"

נראה שהממשלה הולכת ימינה בהרבה סוגיות, בונים ביו"ש, אין לכם השפעה?

זאת שאלה שקשה לנו, המדיניות של הממשלה לגבי השטחים היא אולי הכי ימינית שיש אבל יש גם דברים חיוביים כמו השותפות הישראלית ערבית וגם צריך לזכור מי האלטרנטיבה, לא רק נתניהו אלא גם בן גביר, עלולה להיות ממשלה ימנית יותר, אני משחק את המשחק, לפחות אם אני לא משפיע על הממשלה לפחות שלא תשפיע עלי. אם אני אחשוב שיש סיכוי לממשלה טובה יותר ופחות ימנית אני אתמוך בהפלת הממשלה.

אחרי התקרית בה נהרג פלשתיני בן 80, נכון אולי לסגור את גדוד נצח יהודה?

כן. זאת לא פעם ראשונה, איש בן 80 נהרג אחרי שחיילים התעללו בו בלילה קר. אי אפשר שיגמר מקרה כזה בלי אחראים. אגב, אם לא היית לו אזרחות אמריקאית אפילו את המעט שצה"ל עשה לא היה קורה.

גנץ מקדם חשמל להתיישבות הצעירה, אתה בעד חיבור הומניטרי לחשמל?

אין לי בעיה שתגיע לשם חברת חשמל אבל רק אחרי שצה"ל יפנה את המקום. מדובר בבניה לא חוקית, הם היו צריכים להתפנות מזמן. אלו מאחזים עבריינים לא משו כיפי בשם התיישבות צעירה. בניגוד לבדואים שגרשו אותו מהשטח שלו בקום המדינה ויושבים שם בחצר הבית שלהם באוהלים, ההשוואה לבדואים היא שקרית ולא נכונה. אגב, חוק החשמל כמעט ולא חל על הנגב.

"שקד הבטיחה לנו דברים והפרה את ההבטחות שלה"

יש עליית מחירים גדולה במקביל בכנסת מאשרים את תוספת הרמטכ"ל, אתם מנותקים?

אנחנו לא תומכים בפנסיה של אנשי הקבע, בהלבנה של מה ששולם להם בצורה לא חוקית במשך השנים. צריך לזכור שהיום עלה שכר החיילים, שצריכים לקבל לפחות שכר מינימום. עליות המחירים מצערות, הממשלה והציבור צריכים להיאבק נגדם, גם לציבור יש יכולת לעזור. הממשלה כאן מצליחה יותר מאחרות בעולם להיאבק בעליית המחירים

לגבי חוק האזרחות תתנו לשקד לקדם את החוק של רוטמן?

אנחנו נגד לקדם חוקים רעים של האופוזיציה, שקד הבטיחה לנו דברים והפרה את ההבטחות שלה. אנחנו שילמנו מחיר יקר מאוד, הצבענו בעד חוק שאנחנו מתנגדים לו. אני שמחתי שהוא נפל, זה חוק לא צודק שפוגע בנו בעולם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן