אורבך עונה לאופוזיציה: ימינה לא תפנה את ישיבת חומש

בדיון סוער בוועדת הכנסת אמר ניר אורבך כי מפלגת ימינה לא תפנה את ישיבת חומש. אורית סטרוק: "אני מפחדת ללכת לישון בלילה כי כל בוקר יש מכה נוספת מהשמאל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/01/22 14:08 כד בשבט התשפב

אורבך עונה לאופוזיציה: ימינה לא תפנה את ישיבת חומש
הרס בחומש, צילום: ישיבת חומש

הבוקר (ד') נערך דיון סוער בוועדת הכנסת בעקבות ערעור שהגישו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושלמה קרעי על החלטת הקואליציה שלא לדון במליאת הכנסת בנושא חומש. במהלך הדיון אמר יו"ר הוועדה ניר אורבך כי חומש לא תפונה "אנחנו במפלגת ימינה לא נפנה את הישיבה בחומש". 

חברת הכנסת אורית סטרוק שמלווה את מאבק הישיבה בחומש התייחסה בוועדה להסכמה הנרחבת בכנסת סביב ביטול חוק ההתנתקות, "ישיבת חומש הם שליחים של ציבור גדול מאוד. ולא רק בגלל האלפים שמגיעים לשם ברגליהם, אלא גם בגלל האצבעות כאן בכנסת. כאן במשכן ישנם 73 אצבעות בעד ביטול חוק ההתנתקות בחומש ובצפון השומרון והקמתו מחדש של היישוב", אמרה סטרוק.

ניר אורבך

ניר אורבך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אל הדיון הבוקר הגיעו חברי כנסת רבים מכלל מפלגות האופוזיציה. הח"כים דרשו כי הסוגייה תעלה לדיון במליאת הכנסת, לאור חשיבות הסוגייה. בין חברי הכנסת שהשתתפו בדיון היו הח"כים שלמה קרעי וקטי שטרית מהליכוד, אורית סטרוק ומיכל וולדיגר מהציונות הדתית, אוריאל בוסו, מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל מש"ס, מאיר פורוש ויצחק פינדרוס מיהדות התורה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב על הדיון בוועדה ואמר, "אם ישיבת חומש תפונה - הממשלה תשלים את המהלך של אריאל שרון.  אסור לתת פרס לטרור הרצחני, על עתיד חומש ועתיד הנגב הממשלה הזו תיפול" מסר דגן.