אלימות כלפי ילדים בפינוי מבנים בחומש

כוחות צבא ומשטרה הרסו את מערכת החשמל של הישיבה בחומש והרסו בשנית מבנים של משפחות ואוהלים.  ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "הממשלה נלחמת בקורבנות במקום במחבלים, האחריות על ההרס על נפתלי בנט, הממשלה איבדה את הצפון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/22 09:18 ב בשבט התשפב

אלימות כלפי ילדים בפינוי מבנים בחומש
הרס בחומש, צילום: ישיבת חומש

הבוקר (ג') הגיעו כוחות משטרה גדולים, ניתקו וחיבלו במערכת החשמל של ישיבת חומש המוצבת שם כבר שנים, הרסו מבנים ואוהלי משפחות שהגיעו לחזק ולתמוך בחומש.


(אלימות בפינוי מבנים בחומש).

כזכור, בשבוע מייד לאחר השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד, הרסה הממשלה את בתי המשפחות בחומש, שנבנו לפני למעלה משנה וזאת בניגוד למה שנטען עי גורמי צבא ומשטרה. בעקבות ההרס עברו המשפחות להתגורר באוהלים שיגנו על הילדים והתינוקות מפני הגשמים והרוחות ואליהם הצטרפו למשפחות נוספות שבאו לחזק את חומש ולהבהיר לממשלה כי אסור לתת פרס לטרור.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תוקף בחריפות את הממשלה שאפשרה הרס בתים הבוקר בחומש: "ממשלת ישראל איבדה את הצפון. מעולם לא היה דבר כזה -  זו הפעם הראשונה שבמקום להיחלם במחבלים, התגובה בשטח של בממשלה היא במקום להילחם שולחי המחבלים - להילחם בקורבנות, להילחם בהתיישבות. האחריות על ההרס היא הראש ובראשונה של ראש הממשלה נפתלי בנט.

מהישיבה בחומש נמסר בתגובה להרס: "יש מי שחושב שהרצח של יהודה דימנטמן הוא הזדמנות טובה לתת פרס לטרור ולחדש וליישם שוב את תכנית ההתנתקות. התמיכה האדירה שאנחנו זוכים לה מעשרות אלפי אנשים שמגיעים לחומש בקור ובגשם, כנראה עומדת כנגד הרצון ולא מאפשרת ליישם אותו. לכן, נשלחים שוטרים בצורה הזויה לפנות בוקר להוציא אימהות וילדים מאוהלים זמניים. אנחנו קוראים לציבור להמשיך ולהגיע לתמוך בנו, לחזק את האחיזה בחומש ובכך למנוע את הרס הישיבה".

במחאת הקו האדום אומרים בתגובה על ההרס הבוקר בחומש: "בזמן שמאשרים את חוק החשמל לעשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים בנגב ובגליל, מגיעים כוחות צהל והמשטרה בשליחות ממשלת בנט עבאס ומחבלים במערכת החשמל של הישיבה בחומש והורסים מבנים אחרים, הבטיחו לנו שבישיבה לא יגעו ולא יהרסו, אז הבטיחו.  המטרה שלנו היא להחליף את השלטון הזה וליישב את יהודה ושומרון במיליונים של מתיישבים. זה יקרה, במוקדם או במאוחר".