"פרס לטרור": המשטרה והמנהל האזרחי הרסו 6 מבנים בחומש

עם שחר החלו כוחות מג"ב להוציא את המשפחות שהתגוררו במקום והמנהל האזרחי הרס שישה מבנים, בהם בתים ופנימייה לתלמידי הישיבה. "המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע - ממשלת ישראל", אמרו ביישוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/21 08:27 כ בטבת התשפב

"פרס לטרור": המשטרה והמנהל האזרחי הרסו 6 מבנים בחומש
אחת המשפחות שביתה נהרס, צילום: ישיבת חומש

שעות ספורות אחרי הצעדה שהביאה אלפי אנשים ליישוב כוחות משטרה, מג"ב וצבא החלו בשעות הבוקר המוקדמות היום (ו') להרוס את בתי המשפחות, ומבנים נוספים בחומש. הכוחות סיימו לפני זמן קצר את הפינוי של שלושה מבנים מעץ ועוד שלושה מבנים בנייה קלה - בהם בתי מגורים ופנימייה לתלמידי הישיבה. מהמשטרה נמסר כי לא נרשמו אירועים חריגים במהלך הפינוי.

"ההרס הבוקר נותן רוח גבית למחבלים שרוצים לפגוע בנו", אמרו במועצת יש"ע, "אנחנו דורשים מהממשלה לא לתת יד לחרפה הזו ולשנות מיד את המדיניות. ידעו כולם שבמשך 15 שנה מאז הגירוש, לימוד התורה בישיבה לא פסק. הרס הבתים לא יעצור את המתיישבים, נמשיך לפעול להסדרת הישיבה ולחיזוק המקום".

בישיבת חומש מסרו כי מדובר ב"פרס לטרור. אין מילים. לצערנו אנו רואים כי ממשלת ישראל החליטה בעקבות הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד, להוריד את הישיבה בחומש, המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע - ממשלת ישראל".

מטעם מפלגת הציונות הדתית נמסר: "עשרות אלפי היהודים שעלו אמש לחומש מבטאים את הערכים, המסירות ואת האמונה בצדקת הדרך. לעומתם, בנט, שקד, אורבך, כהנא ושותפיהם מבטאים את ההפך הגמור: את אובדן הערכים, האנוכיות את המרמה והשקר. הם מבינים שהאנרגיות של הציבור המסור שעלה לחומש ואיתו ציבור מאמין גדול נוסף, מסורתי דתי וחילוני, מסוגלים להפיל את הממשלה שהם הקימו עם השמאל הקיצוני ועם הערבים תומכי הטרור. כמו שרון בזמנו, בנט ושקד עברו צד. 
הם יעשו הכל, אבל הכל, בכדי לשמור על כסאם. גם להחריב ישובים בארץ ישראל. ההרס נועד להחליש ולפגוע אך אנו נמשיך. ההיסטוריה והציבור יבואו חשבון עם מי שנלחם בחלוצים של ימינו".

כוחות הביטחון בכניסה ליישוב

כוחות הביטחון בכניסה ליישוב צילום: דוברות המשטרה

חבר הכנסת איתמר בן גביר התייחס אף הוא להריסות המבנים ואמר: "בנט נותן פרס לרוצחים ורימה משפחה שכולה ואת עם ישראל כולו. ההריסות בחומש הם תמונת ניצחון לרוצחים, המסמנים וי בידיהם והולכים לכלא בתחושת ניצחון. הדברים חמורים שבעתיים שבנט הבטיח למשפחה השכולה שיפעל נגד ההריסה בחומש. אם בנט לא מסוגל למנוע את ההרס, הוא אפילו לא ראוי להיות ראש ממשלה אפילו דקה אחת".

"המשוואה של ממשלת השמאל בראשות בנט, לפיה מפנים מיהודים את המקום בו נרצח יהודי, היא פרס לטרור הרצחני", אמר חבר הכנסת אבי מעוז, "המשוואה הזאת נותנת לערבים את ההרגשה שהם אדוני הארץ. תרצח יהודי - והיהודים יברחו. רבבות מעם ישראל שהגיעו אמש לתמוך בלומדי התורה בחומש, מבינים שהמצב הזה מקולקל. אני קורא לנפתלי בנט, לאיילת שקד, לגדעון סער, לזאב אלקין לניר אורבך ולעידית סילמן: עיצרו את המעשה הנורא הזה".