עמית סגל: "ניר אורבך ניסה לכבות שריפה עם בנזין"

הפרשן הפוליטי מתייחס בטורו השבועי לחוק החשמל שעבר במליאת הכנסת, ולניסיון של יו"ר ועדת הכנסת לקשור אותו עם הסדרת ההתיישבות הצעירה: "ואז ניסה בנט להדביר את התבערה הגדולה עם סופרטנקר שריסס מהשמיים דלק סילוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/22 10:58 ה בשבט התשפב

עמית סגל: "ניר אורבך ניסה לכבות שריפה עם בנזין"
אורבך עם בנט במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, אושר ביום רביעי האחרון במליאת הכנסת חוק החשמל בקריאה שלישית ברוב של 61 תומכים, ושלושה נמנעים. לאחר ההצבעה, נרשם אירוע חריג ביותר כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט קם מכיסו והחל להתעמת עם חברי האופוזיציה, שהתנהגו אף הם בצורה לא ראויה. מי שספגה אש במהלך הדיון היתה חברת הכנסת אורית סטרוק, שניגשה להגיד כמה מילים לבנט, והוא בתגובה זרק לעברה "עופי לי מהעיניים". 

בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" התייחס הפרשן הפוליטי עמית סגל, לאירוע במליאה: "ראשי ממשלה בזה אחר זה שמעו את חרפתם ולא השיבו, אפילו עשו את עצמם כאילו אינם שומעים. הנואם נאם וזעק, האופוזיציה קראה קריאות ביניים, וראשי הממשלה דפדפו בספר. נתניהו עיין בכרכים עבים באנגלית, אולמרט נעץ מבט מזלזל בחלל, שרון שמר על ארשת פנים כה קפואה עד שבסיומה הצועק תהה לעצמו אם יש מצב שהיה על מצב 'השתק'".

"ההתפרצות של בנט שלשום לעבר ספסלי הליכוד וש"ס היא, לפיכך, אירוע חריג ביותר. בדרך כלל פוליטיקאים מחפשים להתעמת עם מי שבכיר מהם, כדי להעלות עצמם לרמתו. לא זכור מקרה של ראש ממשלה שמתעמת עם ח"כים כמשה ארבל, גלית דיסטל ומירי רגב". 

כמובן שזו טעות, כתב סגל והסביר: "קואליציה חיה על משרות ותקציבים, אופוזיציה חיה על תשומת לב. לא רבים היו עוסקים בהסתייגות על חוק החשמל אלמלא התקרית של בנט".

אבל, ציין סגל, אירוע בנט במליאה התחיל עוד קודם: "האגף הפגיע בימינה הוא חבר הכנסת ניר אורבך. הוא מתגורר במאחז שמרני בפתח תקווה וכל החקיקה הבעייתית לימין עוברת בוועדת הכנסת, שבראשותה הוא עומד. בשבועות האחרונים הוא נתון ללחץ מצד אנשי ימין שתוהים – לגמרי בצדק מבחינתם – איך מפלגה שניצחה בכל מעוזי ההתיישבות הצעירה לא דואגת לה, אבל כן להתיישבות הבדואית. אורבך עשה טעות של מתחילים - הוא כרך בין ההצבעה על חוק החשמל לבין הסדרת המאחזים".

"נתניהו מזמן איבד את זה"

בנט במליאה, השבוע |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זה היה ניסיון לכבות שריפה עם בנזין. ואז ניסה בנט להדביר את התבערה הגדולה עם סופרטנקר שריסס מהשמיים דלק סילוני. 'אני קם אליהם כדי להגן על אביר וניר, שהאש תהיה עליי', סימס לאיילת שקד שהייתה באותו זמן בסיור במתחם הילולת הבאבא סאלי, משל המליאה היא שטח מסולע בעומק לבנון".

לסיום האירוע כתב סגל, כי דווקא עבור האופוזיציה, התמונות בן חזינו שוות יותר מעוד ניצחון במליאה: "הם מרגישים שנכנסו לבנט מתחת לעור. גם אורית סטרוק חגגה על ההתבטאות של ראש הממשלה שקרא לעברה 'עופי לי מהעיניים'. אך לפני שנתיים היא המציאה את השם ימינה והחליפה מחמאות עם בנט. מעכשיו זה תו תקן: כל חבר כנסת שירצה להתפרסם יצעק לעברו, בתקווה שגם הוא ייקרא לעוף".