אירוע חריג במליאה | נפתלי בנט איבד עשתונות ואמר לאורית סטרוק: "עופי לי מהעיניים"

במהלך הדיונים הסוערים על חוק החשמל, התפרץ ראש הממשלה נפתלי בנט לעבר נציגי האופוזיציה, וניסה לספוג את הקריאות, בנט לא התאפק ואמר לאורית סטרוק שמחתה בפניו על חוק החשמל "עופי לי מהעיניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/22 13:56 ג בשבט התשפב

אירוע חריג במליאה | נפתלי בנט איבד עשתונות ואמר לאורית סטרוק: "עופי לי מהעיניים"
ראש הממשלה בנט מתפרץ לעבר חברי האופוזיציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההצבעה על חוק החשמל וההתנגדות של חברי ימינה להסתייגויות בעד ההתיישבות הצעירה עוררה סערה במליאה, אחרי שאתמול החליטו מפלגות הימין באופוזיציה להחרים את הדיונים על ההסתייגויות ולהצביע רק נגד החוק, התרחש דבר חריג במונחים של הכנסת.

ראש הממשלה צעק לעברה "עופי לי מהעיניים"

לאחר ההצבעה פנה ראש הממשלה בנט פנה אל ספסלי האופוזיציה וניסה להוכיח, תוך שהוא מנסה למשוך את תשומת ליבם של חברי האופוזיציה, שבתגובה נעמדו וצעקו לו במקהלה מתוזמרת "לך", ראש הממשלה ניסה להמשיך ולשמור על פאסון ואף ניסה לקרוא לעברו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, אך האחרון הפנה לו את גבו ולא התייחס אליו. 

וולדיגר: לומר לאישה "תעופי מהעיניים" זה לגיטימי? נפתלי, איבדת את זה. לך הביתה

אורית סטרוק ששהתה באותו רגע במליאה ניגשה לדבר עם ראש הממשלה לאחר שהתנגד להסתייגויות בעד ההתיישבות הצעירה, ואמרה לו "איך אתה לא מתבייש, אתה יושב על כיסא ראש הממשלה בפתקים של תושבי ההתיישבות הצעירה", בנט השיב לה - עופי לי מהעיניים, חבר הכנסת שמחה רוטמן ששהה סמוך לשניים הגיב לראש הממשלה "איש בזוי", כך לפי הדיווח של חזקי ברוך.

הליכוד מגנה את המתקפה הגסה והמיזוגנית של בנט נגד ח״כ אורית סטרוק

בתגובה לאמירה הבוטה של ראש הממשלה, צייצה חברתה למפלגה מיכל וולדיגר "אני חושבת שאם נשאל את עם ישראל, הוא יעדיף שאתה, נפתלי בנט, יהיה זה שיעוף להם מהעיניים. אם ראש הממשלה מתבטא בצורה כזו, מה המסר שזה מעביר לציבור הישראלי? שלומר לאישה "תעופי מהעיניים" זה לגיטימי? נפתלי, איבדת את זה. לך הביתה

גם תנועת הליכוד הוציאה הודעה כנגד התבטאותו של בנט "הליכוד מגנה את המתקפה הגסה והמיזוגנית של בנט נגד ח״כ אורית סטרוק. אובדן העשתונות של בנט אינו מצדיק פגיעה מבישה בחברת כנסת."

זו לא האמירה המבזה הראשונה המופנית אל סטרוק, השר ללא תיק אלי אבידר זלזל אף הוא בחרת הכנסת, כאשר נאם במליאת לפני כחודש, והתייחס לחברותה של סטרוק בוועדת חוץ וביטחון: "הבאנו לך מתורגמן שיסביר לך מה אומרים" והוסיף "היו צריכים להסביר לך, הבאנו לך מתורגמן שיסביר לך מה אומרים. כל פעם, מישהו אומר משפט - 'לא הבנתי'. תגידי, עכשיו בוועדות חוץ וביטחון התחלת להבין? שאני אהיה רגוע, הבנת?"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן