פרסום ראשון אחרי שהצביעו בעד חוק החשמל: בימינה יעבירו להתיישבות הצעירה 30 מיליון שקל

הלחץ של ההתיישבות הצעירה עבד: בזמן שבימינה סופגים אש על העברת חוק החשמל, מתחת לפני השטח במפלגה מקדמים העברת עשרות מיליונים להתיישבות הצעירה דרך החטיבה להתיישבות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/01/22 12:57 ד בשבט התשפב

אחרי שהצביעו בעד חוק החשמל: בימינה יעבירו להתיישבות הצעירה 30 מיליון שקל
בנט עם איילת שקד, צילום: פלאש 90

חברי הכנסת ממפלגת ימינה היו אתמול (ד') על המוקד, בזמן שהצביעו נגד ההתיישבות הצעירה ובעד חוק החשמל. כעת אנחנו מפרסמים לראשונה כי בין צעקות הבוז שספגו בשבועות האחרונים מחברי הציונות הדתית והליכוד, בימינה קידמו מהלך משמעותי לטובת ההתיישבות הצעירה.

לחדשות כיפה נודע כי בשבועות האחרונים מנהלים בכירי ימינה מגעים מול המתיישבים בהתיישבות הצעירה וכי החליטו במפלגה להעביר להם 30 מיליון שקלים, הסכום צפוי לעבור בחודש הקרוב ולשמש למטרות ביטחון, פיתוח תכניות בניה ועוד. הכסף עבר כבר בהחלטת ממשלה תחת סעיף לחטיבה להתיישבות ויצטרך לקבל אישור בוועדת כספים.

הכסף צפוי לעבור דרך החטיבה להתיישבות שנמצאת תחת אחריות משרד ראש הממשלה, כאשר מי שמתעסק בפועל עם ענייני ההתיישבות הוא חבר הכנסת ניר אורבך מימינה ששמו מוזכר כמועמד מוביל לתפקיד שר ההתיישבות. 


(מהומה במליאה עם העברת חוק החשמל).

לצד העברת הכספים בימינה מקיימים מגעים מול שר הביטחון בני גנץ במטרה להסדיר את חיבור החשמל להתיישבות הצעירה, גנץ התבטא בעד ההתיישבות הצעירה אך המהלך מוטל בספק ותלוי בחתימת צו אלוף שיחל את חוק החשמל על ההתיישבות הצעירה. מתיישבים בהתיישבות הצעירה אישרו בשיחה עם חדשות כיפה כי בימינה סיפרו להם על הכספים שצפויים להגיע אך התושבים עדיין חוששים כי, "הכל דיבורים" ואחרי שחוק החשמל עבר, שוב הם ישארו מאחור. נציין כי גורמים בימינה חוששים כי הפרסום יפגע בהעברת הכסף, בין היתר בשל האופי השברירי של הממשלה.

מהחטיבה להתיישבות נמסר בתגובה: ״החטיבה להתיישבות הנה זרוע ביצוע של הממשלה. החטיבה פועלת בהתאם למשימות הלאומיות אותן היא מקבלת מקובעי המדיניות״.