סמוטריץ' באולפן כיפה: "בנט לא באמת ראש ממשלה"

בראיון לחדשות כיפה תקף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' את השר לביטחון הפנים: "מנהל קמפיין הסתה מכוער" | על התנהלות ימינה: "בממשלה שבה יש ראש ממשלה ציוני דתי לא גדלו התקציבים". על הליכוד: "השותפים הטבעיים שלנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/12/21 12:30 כה בטבת התשפב

סמוטריץ' באולפן כיפה: "בנט לא באמת ראש ממשלה"
בצלאל סמוטריץ' בראיון לחדשות כיפה, צילום: ללא

לפני כשבועיים וחצי נפגש השר לביטחון הפנים עמר בר-לב עם תת מזכירת המדינה של ארצות הברית. "היא התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור", צייץ בר-לב בחשבון הטוויטר שלו. אתמול חשף בר-לב כי בעקבות הדברים הוא נאלץ להסתובב כשסביבו אבטחה 24 שעות ביממה. "אינני מאוים ע"י פושעים ערבים אני מאוים על ידי יהודים ישראלים", אמר. בראיון ל"חדשות כיפה" התייחס חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לאבטחה שהוצמדה לשר בר-לב.

"לא תהיה שום פגיעה, מספיק העם הדמגוגיה הזאת, עמר בר-לב מנהל קמפיין הסתה מכוער וציני נגד המתיישבים ביהודה ושומרון. קמפיין 'אלימות מתנחלים' שממן האיחוד האירופי, שיתוף הפעולה של בר-לב עם הקמפיין הזה מזיק למדינת ישראל. בר-לב הוא שר הוא צריך להיות חשוף לביקורת, אי אפשר להשתיק ביקורת בטענות להסתה. מי שאין להם ביטחון אלו האזרחים בבאר שבע ולוד, גם השר האשים את שרי הממשלה שביקרו אותו".


(בצלאל סמוטריץ' בראיון לחדשות כיפה).

צייצת אתמול נגד אמירה של בנט, ואחר כך ראינו שהיא סולפה.

האמירה לא סולפה, הפרעות בשומר החומות היו לאומניות. הניסיון לתלות את זה בפשיעה זה נרטיב שמאלני מסוכן. אי אפשר לנתק את זה מהשותפות עם רע"מ, אי אפשר להתעלם מעליית המדרגה בחודשים האחרונים בכל רחבי הארץ.

"אני מהאופוזיציה בשנה שעברה דאגתי לתקציבים גדולים יותר מניר אורבך"

יושב האזרח הציוני דתי, רואה את התקציבים שהביאו במפלגת ימינה, ושואל את עצמו מה עשה בצלאל סמוטריץ' בחצי שנה האחרונה.

לצערי בממשלה שבה יש ראש ממשלה ציוני דתי לא גדלו התקציבים. אני מהאופוזיציה בשנה שעברה דאגתי לתקציבים גדולים יותר מניר אורבך. עכשיו אני באופוזיציה, מה אני אעשה במקום הזה, עם 4 מנדטים דאגנו לתקציבים, אז במה הם מתהדרים? שהם מצליחים לשמר את אותם כספים? והניסיון לטעון שהציונות הדתית הערכית מתרגשת מתקציבים הוא לא נכון. הציבור מבין את הסכנות שיש בממשלה הזאת.

"בנט הוא לא באמת ראש ממשלה"

בנט הוא לא באמת ראש ממשלה. אפילו בקורונה הוא פועל הפוך ממה שאמר. בנט כתב ספר מגוחך איך לנצח מגיפה והוא לא מסוגל לקיים את מה שהוא כתב. אין פיצויים כי ליברמן לא נותן לו, אין חיסונים כי שאשא ביטון תוקעת לו, ככה גם עם סגירת נתב"ג ומתווה החינוך. אין פה ראש ממשלה.

איך הקשר שלך היום עם השותפים לשעבר בנט ושקד?

הם עשו מעשה נורא ואיום, אין לי קשר איתם ואין לי אמון באנשים שמחליפים את עורם וההבטחות שלהם בגלל רצונות אישיים של בנט להיות ראש ממשלה בכל מחיר, אני עובד עם מי שיש לי אמון בו. לא צריך לקרות איחוד איתם, אנחנו מובילים מפלגה לציבור ענק שלא מגדיר את עצמו ציונות דתית אבל הוא כזה בערכים שלו, אנחנו רוצים להיות בית כמה שיותר גדול ואמין. לכל אחד יש מקום במפלגת הציונות הדתית, בשביל זה יצאנו למפקד דמוקרטי שכולם מכל הגוונים יכולים להיות שותפים בו, המפלגה שלנו צריכה להוביל את המחנה הלאומי. 

"הציונות הדתית רוצה לעודד  משפחה מסורתית בריאה וטובה"

עד כמה הבית גדול, פעיל ימני מקהילת הלהט"ב יוכל לרוץ ברשימה שלכם? 

בשביל מה להיכנס לקהילת לפינות הצהובות? אנחנו מפלגה ציונית דתית וכל מי שרוצה להתמודד צריך להצהיר שהוא מאמין בערכים שלנו. אני לא דן מה אנשים עושים בחיים הפרטיים, אני מתעסק בעולם הערכים של המפלגה שלי, האם המפלגה תומכת בנישואים חד מיניים? לא. האם רוצה לעודד  משפחה מסורתית בריאה וטובה כמו שהיה בעם ישראל מאז ומעולם בוודאי שכן.

אין ספק שאתם המפלגה הדומיננטית לצד נעם ועוצמה יהודית, למה צריך שלושה מפקדים?

לא צריך שלושה מפקדים, תשאל אותם למה הם גם פתחו מפקד. הביחד שלנו עובד מצויין וחשוב לשמור עליו, אחדות היא ערך, אנחנו חברים טובים, הביחד שלנו חייב להישאר, לפעמים צריך סבלנות לתהליכים, נגיע בסוף למפלגה אחת.

אתה שותף לתחושות של ח"כ חרדים שנתניהו כבר הפך לנטל על גוש הימין?

לנתניהו יש יתרונות ויש חסרונות, ביקרתי אותו לא מעט במשך השנים, היום נתניהו הוא מנהיג הליכוד שהם השותפים הטבעיים שלנו, אנחנו הליכוד והחרדים זה רוב העם ואני נאמן לבוחרי הליכוד, הם בחרו את נתניהו ואני אהיה נאמן לכל מועמד שהם יבחרו ואני לא מתערב לליכוד בתהליכים הפנימיים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן