אחרי שעורר סערה, איילת שקד עונה לשר עמר בר-לב: "התבלבלת"

בפגישה עם תת מזכירת המדינה של ארצות הברית דיברו השניים על אלימות המתנחלים. לאחרונה עורר בר-לב סערה כשהתייחס למניע האישי בפיגועים האחרונים. הליכוד מיהר להגיב נגד השר: "משמיץ את ישראל", שרת הפנים שקד: התבלבלת

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/21 20:12 ט בטבת התשפב

אחרי שעורר סערה, איילת שקד עונה לשר עמר בר-לב: "התבלבלת"
הגומל זו הדתה? ח"כ בר-לב, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

השר עמר בר-לב, השר לביטחון הפנים בממשלת בנט-לפיד נפגש היום עם ויקטוריה נולנד, תת מזכירת המדינה של ארצות הברית. במהלך הפגישה הם דיברו על בנושא אלימות המתנחלים. "פגשתי היום את תת מזכירת המדינה של ארה"ב, הגברת ויקטוריה נולנד. תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלשתינית" כתב בר לב בטוויטר.

"המחבלת רבה עם אבא שלה על נרגילה"

הוא המשיך: "אמרתי לה שהגדלת אישורי העבודה לפלשתינים בישראל, הן מאזור יהודה ושומרון והן מעזה, שאנחנו כבר מבצעים, הוא מפתח להפחתת המתח בדיוק כמו מימוש התוכנית להקמת אזור תעשיה משותף בפאתי עזה ועוד. סיוע אמריקאי לפרויקטים כאלו יכול לסייע רבות".

במוצאי השבת האחרונה עורר בר לב סערה כאשר התייחס למניע האישי בפיגועים האחרונים שהתרחשו בירושלים. כשנשאל על גל הפיגועים אמר בר לב כי יש לכך שתי סיבות, האחת היא התבססות חמאס בשטח ישראל והשפעתו והשנייה היא שחלק מהפיגועים נעשים בגלל בעיות אישיות של המחבלים, על פיגוע הדקירה שהתרחש בשכונת שמעון הצדיק אמר, "המחבלת רבה עם אבא שלה על עישון נרגילה".

איילת שקד: ממליצה לבר לב לדבר על אלימות נגד יהודים

חברתו לקואליציה שרת הפנים איילת שקד, ביקרה את דברים של בר לב ואמרה "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקת"בים על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשות הפלשתינית. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד."

הליכוד מסר בתגובה לדברי בר לב: "השר לביטחון פנים עמר בר לב שתירץ השבוע פיגועים "בגלל סיבות אישיות", משמיץ את ישראל בפגישה מדינית ומדבר על "אלימות מתנחלים" במקום על עליית גל הטרור הפלשתיני. ממשלת בנט ממשיכה לרדת מהפסים".

"דורשים את פיטוריו של השר" 

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו, הגיב להשמצת המתנחלים וההתערבות המדינית של בר-לב למען הפלשתינים: "אחרי שסיים לנצח את הקרב מול הנרגילות, מסמן השר לביטחון הפלשתינים את האויב הבא שלו: אלימות המתנחלים. כמה רפיסות, כמה רדידות של שר שאמור לפעול לביטחון הפנים, ובמקום זה הפך את עצמו לנציג המדיני של הפלשתינים. לנוכח אוזלת היד של השר, לא נותר אלא לדרוש מיידית את פיטוריו. אסור שאזרחי ישראל יופקרו בידי מי שפועל לרווחת האויב".