ליברמן קורא לכל בעלי העסקים: שימו שלט "המקום כשר"

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום לרפורמה בכשרות של שר הדתות מתן כהנא, ויצא בקריאה לכל העסקים להודיע כי הם כשרים ללא תעודה | אריה דרעי בתגובה: "תתעסק במצוקת העסקים המשוועים לסיוע, או שתחליף מקצוע"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/12/21 16:30 יח בטבת התשפב

ליברמן קורא לכל בעלי העסקים: שימו שלט "המקום כשר"
ליברמן , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן בהתבטאות חריגה, השר שיבח היום את רפורמת הכשרות שקידם שר הדתות מתן כהנא והציע לבעלי העסקים הצעה משונה, ליברמן אמר היום (ד') כי, "הרפורמה בכשרות היא צעד חשוב, בנוסף אני קורא לכל בעלי העסקים לשים שלט בכניסה: 'המקום כשר ללא תעודה'. גם תחסכו הרבה כסף וגם הציבור יאמין לכן".

חבר הכנסת אריה דרעי תקף את האמירה של ליברמן ואמר: "מר ליברמן, אחרי שכמעט הצעת לעסקים לתלות שלט ״אין קורונה - זו שפעת״ אתה מנסה להשכיח את המבוכה בהתקפה מכוערת על שומרי הכשרות. ההסתה שלך שקופה. תתעסק במצוקת העסקים המשוועים לסיוע, או שתחליף מקצוע".

בתגובה, יו"ר מפלגת נעם, ח״כ אבי מעוז שיגר מכתב דחוף ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה שיבדוק האם אמירותיו של שר האוצר אביגדור ליברמן פליליות. "היום פורסם כי בכנס התאגידים של הרשות לניירות ערך, אמר שר האוצר מר אביגדור ליברמן בנוגע לרפורמת הכשרות כי "הרפורמה בכשרות היא צעד חשוב" וקרא לבעלי העסקים "לשים שלט בכניסה המקום כשר ללא תעודה, גם תחסכו הרבה כסף וגם הציבור יאמין לכם", כתב מעוז ליועמ"ש מנדלבליט, כתב מעוז.

בארגון כושרות הגיבו לדבריו של ליברמן, ופנו לבעלי עסקים: "חוק איסור הונאה בכשרות אוסר לכתוב 'המקום כשר - ללא תעודה'. דעו לכם שמי שעובר על החוק צפוי לקנס. עצוב מאד ששר האוצר ליברמן מטעה את ציבור בעלי העסקים ועצוב יותר שהוא חובט בצרכני הכשרות ועלול להוביל אותם לצרוך אוכל לא כשר ללא פיקוח".