שר האוצר וראשי המשק סיכמו: שכר המינימום יעלה ל-6,000 שקלים

בתום משא ומתן ארוך, סיכם ליברמן עם נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות וראשי המגזר העסקי על "עסקת חבילה" למשק הישראלי שכוללת מלבד עלייה הדרגתית בשכר המינימום גם גמישות העסקה והוספת יום חופש לעובדים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/11/21 14:22 כח בחשון התשפב

שר האוצר וראשי המשק סיכמו: שכר המינימום יעלה ל-6,000 שקלים
ליברמן., צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ונציגי המגזר העסקי סיכמו היום (ד') על מספר צעדים במשק הישראלי, בהם העלאת שכר המינימום והוספת ימי חופש לעובדים.

העדכון הראשון בשכר המינימום יתבצע בחודש אפריל הקרוב כשיעלה ל-5,400 שקלים, באפריל 2023 הוא יעלה בעוד 100 שקלים ל-5,500, שנה לאחר מכן הוא יעמוד על 5,700 שקלים, באפריל 2025  הוא יהיה 5,800 שקלים ובסוף אותה שנה יעלה ל-6,000 שקלים.

הצדדים סיכמו על מעבר לחישוב שעות נוספות מחישוב על בסיס יומי לחישוב על בסיס חודשי, כמקובל במרבית מדינות ה-OECD, תוך החרגה של האוכלוסיות החלשות. לטענת החותמים על עסקת החבילה, השינוי יאפשר לעובדים ולמעסיקים לנהל את זמני העבודה בצורה יותר יעילה ומותאמת לצרכי העובד והמעסיק ותאפשר לעובדים לאזן בין שעות העבודה לשעות הפנאי.

בנוסף, יבוצע תיקון בחוק חופשה שנתית, כאשר עובדים במדרגה הנמוכה יקבלו יום חופש נוסף, וסך הכול ייהנו מ-13 ימים במקום 12 הקיימים כיום.

הצדדים סיכמו לשמור על שקט תעשייתי במהלך השנה הקרובה ולהימנע מהשבתות כדי לאפשר למשק להתאושש מהשלכות משבר הקורונה ולאפשר לממשלה מרחב עבודה, והדגישו כי נושאים במחלוקת ייפתרו במסגרת ייעודית לפתרון בעיות.

שר האוצר, אביגדור ליברמן בירך על המהלך: "לראשונה מזה 37 שנה אנחנו חותמים היום על עסקת חבילה שהיא בשורה אדירה למשק ולכלכלה הישראלית. היום בתום 143 יום ולאחר עבודה מאומצת, רצון טוב ושיתוף פעולה מעמיק של כל שותפי, הצלחנו להסכים על צעדים שיובילו את המשק קדימה וייצרו כאן יציבות תעסוקתית".

ארנון בר דוד, הביא הישג בלי שביתה

ארנון בר דוד, הביא הישג בלי שביתה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זו בשורה חשובה למשק בעת הזו, מכמה סיבות", אמר נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, "העיקרית שבהן לדעתי היא הוודאות שמייצרת 'עסקת החבילה' לפעילות הכלכלית במשק ובנוסף היותה מדורגת ומידתית. נכון הדבר בפרט לימים אלו בהם המשק עובר, ולשמחתנו יוצא, ממשבר כלכלי כה חמור. השקט התעשייתי שצפוי להיווצר לנוכח ההסכמות, גם בסקטור הפרטי וגם בסקטור הציבורי, הוא חיוני בתמיכתו בתהליכים הכלכליים השונים במשק – אלו שכבר בתהליך ואלו שייווצרו על סמך התבהרות תמונת המצב כעת לשנים הבאות".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד הוסיף כי, "העלאה הדרגתית של שכר המינימום ל-6,000 שקל תשפיע באופן ישיר על מאות אלפי משפחות ברמות השכר הנמוכות ותדחוף את כל מדרג השכר כלפי מעלה. הבשורה שהבאנו היום לציבור משקפת במידה רבה את הקו הממלכתי והאחראי שההסתדרות נקטה לכל אורך המשבר. באפס ימי שביתה ובשיח מאחד".

מתנועת "עומדים ביחד" המובילה את קמפיין "מינימום 40" נמסר כי "ליברמן הבין שישנה דרישה ברורה להעלות את שכר המינימום, ובחר בפייק מתווה שמעלה את שכר המינימום בחצי שקל לשעה. מי שמכנס מסיבת עיתונאים מחויכת כדי להודיע על העלאה של חצי שקל, נוהג באטימות ובקמצנות ומתעלם מהבעיות היומיומיות של שני מיליון שכירים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן