ליברמן: ממליץ למורי דרך וסוכני נסיעות לשנות מקצוע

אמירות שנויות במחלוקת במהלך ישיבת הממשלה: לאור ההגבלות על כניסת תיירים רצה ביקשה שרת התחבורה מרב מיכאלי לפצות את ענף התיירות, שר האוצר אביגדור ליברמן שלח אותם לשנות מקצוע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/12/21 14:48 ח בטבת התשפב

ליברמן: ממליץ למורי דרך וסוכני נסיעות לשנות מקצוע
ליברמן., צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שרי הממשלה דנים בהשפעות של זן האומיקרון על האזרחים בישראל. לאור הארכת ההגבלות על נתב"ג ומניעת כניסת תיירים ארצה, בענף התיירות מתחננים לעזרה, שרת התחבורה מרב מיכאלי הציע לפצות את עובדי הענף, שר האוצר אביגדור ליברמן התבטא בצורה מעוררת מחלוקת.

במהלך דיון על ענף התיירות אמרה מיכאלי, "לגיטמי להקריב את ענף התיירות. אבל צריך פיצוי". ליברמן ענה למיכאלי: "הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על תיירות נכנסת. שם צריך לבדוק מאזנים. לגביי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות מקצוע. מארבע וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000 וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך, כבר שינו תחום", כך דיווח הפרשן ירון אברהם.


(בנט בישיבת הממשלה).

כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, סיכמו בסוף השבוע על הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג, למשך 10 ימים נוספים, החל מיום א׳ הקרוב, 12 בדצמבר 2021, ח׳ בטבת תשפ"ב, בחצות. חובת הבידוד לשבים לישראל, מחוסנים ושאינם מחוסנים, תוארך באמצעות צו מנכ"ל משרד הבריאות, בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. חובת המלונית לשבים ממדינות אדומות תובא לאישור הממשלה, ותיכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. עוד סיכמו רה"מ ושר הבריאות לדון בימים הקרובים בבחינת מגבלות נוספות ובתמריצי התחסנות.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "חוסר רגישות משווע. ממשלה אטומה שמעניין אותה רק השררה והכבוד ששכחה את העם שנאנק תחת גזרותיה. ממשלה שבעה במינויים ותפקידים, לעולם לא תבין את הרעב המובטל שכל מה שהוא מבקש זה לעבוד כדי להתפרנס ולעשות מה שהוא יודע".