ראש חודש כסליו יתקע את תקציב המדינה?

מחר בערב יפתח מרתון ההצבעות על חמשת חוקי התקציב. בקואליציה עושים הכול כדי לסיים עם ההצבעות לפני שבת אבל שכחו להכניס ללו"ז את התפילות. ראש חודש ביום שישי רק מחמיר את המצב | חבר כנסת מהאופוזיציה: "הם בבעיה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/11/21 21:44 כז בחשון התשפב

ראש חודש כסליו יתקע את תקציב המדינה?
בנט ולפיד במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הכנסת בכוננות שיא. אמנם הפיליבסטר כבר החל היום (ג') אבל רגע האמת מגיע מחר בערב בשעה שבע וחצי עם תחילת ההצבעות על חמשת חוקי התקציב, שכוללים יחד מאות הצבעות נפרדות. ההצבעה תתקיים ברצף, החל ממחר ועד יום שישי בבוקר, אז מקווים לסיים עם ההצבעות הארוכות, בקואליציה לחוצים ולא רוצים להיגרר עם חלק מההצבעות לאחרי השבת מחשש למרד של הרגע האחרון, אך שכחו פרט קטן בדרך.

בהודעה שיצאה לחברי הכנסת נכתב, כי אחת לשעתיים תצא המליאה להפסקת התרעננות קצרה, זאת לצד ההצבעות השמיות שנותנות מרווח נשימה, זמני תפילות נעדרו מההודעה הרשמית, אמנם מנחה וערבית יוכלו להיכנס בהפסקות הרגילות, אך תפילת שחרית ביום חמישי שכוללת קריאה בתורה לצד תפילת ראש חודש כסליו ארוכה ביום שישי יכולות לעכב את ההצבעה, בטח אם חברי הכנסת מהציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה יתעקשו על תפילת הלל בשירה וריקודים, וכאמור, כל דקה קריטית בכדי להספיק לסיים קודם השבת. 

אחד מחברי הקואליציה אומר הערב לחדשות כיפה כי מחר הוא יבדוק מול יו"ר הכנסת איך ידאגו להכניס תפילת שחרית במניין אל הלו"ז. באופוזיציה קצת פחות מאמינים להבטחה, אחד מחברי הכנסת הדתיים אמר הערב כי תפילת הראש חודש אכן מסבכת את הקואליציה אך הוא לא בטוח שיתנו לחברי האופוזיציה להתפלל במניין. במענה לשאלת כיפה בלשכת יו"ר הכנסת מבטיחים כי ינתנו זמנים לתפילה. אמנם הסיכוי נמוך אך במידה ויחולו עיכובים לא צפויים, יתכן כי תפילה אחת יותר מדי, תביא לסיום ההצבעות רק אחרי השבת.

חמשת החוקים שמרכיבים את התקציב:

  1. הצעת חוק מסגרות תקציב המדינה (הוראות מיוחדות לשנים 2021 ו-2022) (תיקוני חקיקה והוראת שעה), התשפ"ב-2021 (קריאה שניה וקריאה שלישית) 
  2. הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"ב-2021 (קריאה שניה וקריאה שלישית) 
  3. הצעת חוק התקציב לשנת הכספים 2021, התשפ"ב-2021 (קריאה שניה וקריאה שלישית)
  4. הצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"ב-2021 (קריאה שניה וקריאה שלישית) 
  5. הצעת חוק התקציב לשנת הכספים 2022, התשפ"ב-2021 (קריאה שניה וקריאה שלישית)


(עימותים במליאה במהלך הפיליבסטר).