"לא רוצה לרדת" | עימות חריג במליאה בין אחמד טיבי למיקי לוי

סגן יו"ר הכנסת ח"כ אחמד טיבי ניהל את הדיון במליאה אתמול בזמן ההצבעות על התקציב, יו"ר הכנסת ביקש להחליפו על מנת לנהל את הדיון החשוב אבל אחמד טיבי סרב להתפנות "אני יותר ותיק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/21 08:26 כו באלול התשפא

"לא רוצה לרדת" | עימות חריג במליאה בין אחמד טיבי למיקי לוי
העימות במליאה, צילום: ערוץ כנסת

לעיני המצלמות ובזמן המיקרופון מכוון היישר אליהם יו"ר הכנסת מיקי לוי וסגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי התעמתו סביב השאלה מי ינהל את הדיון על התקציב. לוי רצה ליטול מטיבי את ניהול הישיבה אך הוא סרב ובין השניים הוחלפו האשמות. אחרי פרסום התקרית, מיהר טיבי לפרסם הבהרה.


(רגעי העימות).

מיקי לוי הגיע לבימת הכנסת וכשביקש מטיבי לפנות לו את המקום אמר טיבי: "אני לא רוצה לרדת" וסירב לקום מכיסאו. טיבי הוסיף לתקוף ואמר: "אבל למה אתה עושה את זה?, אני יותר ותיק ממך בניהול ישיבות, אני לא מסכים. כולם שומעים". המצלמה הוסטה הצידה והתמקדה בנאומו של שר האוצר אביגדור ליברמן אבל הוויכוח נשמע במליאה היטב.

אחרי כמה דקות אפשר טיבי ללוי לנהל את הישיבה וקם מהכיסא. טיבי הכחיש שמדובר בעימות רציני וכתב בטוויטר: "התחלפנו אחרי כמה דקות בחיוך ובכיף. אי הבנה קלה לגבי הצורה . מכבד את היו"ר לוי". אחרי שחזר לניהול הדיון והתקציב עבר בקריאה ראשונה, כתב לוי: "הרכבת חוזרת למסילה. אני מברך את הממשלה על אישור תקציב המדינה בקריאה ראשונה. זהו מהלך חשוב שמחזיר את המדינה ואת המשק למצב נורמלי ויאפשר לחזק את מערכות החינוך, הבריאות, התשתיות והרווחה לטובת אזרחי ישראל".

כזכור, אמש אישרו חברי הכנסת בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2022-2021, כש-59 חברי כנסת תמכו לעומת 54 חברים שהתנגדו. מוקדם יותר עבר בקריאה ראשונה חוק ההסדרים לאחר שהקואליציה הצליחה להגיע להסכמות לאחר מחלוקות רבות. הצעות החוק תעבורנה לוועדת הכנסת לצורך דיון והכנה לקראת הצבעה בקריאה שניה ושלישית. גם הצעת חוק מסגרות תקציב עברה מוקדם יותר.