סערת חוק החשמל וליד טאהא עונה לאיילת שקד: "ניסיון הזוי לחלוטין"

אחרי הפרסום בכיפה כי איילת שקד בוחנת את החלת חוק החשמל על הבניה ביהודה ושומרון, וליד טאהא שעומד מאחורי החוק תוקף: "לא ניתן להשוות כלל ועיקר למצב בשטחים הכבושים" | מוסי רז מאיים: "צעד של סיפוח שסוכם שלא יקרה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/10/21 12:49 טו בחשון התשפב

וליד טאהא עונה לאיילת שקד: "ניסיון הזוי לחלוטין"
וליד טאהא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר פורסם לראשונה בחדשות כיפה כי כחלק מסערת חוק החשמל בקואליציה שרת הפנים איילת שקד שנאבקת בנוסח החוק של רע"מ בוחנת פשרה שתכלול החלה של החוק ביהודה ושומרון כך שהמתנחלים יוכלו להרוויח מהחוק שיעניק חיבור מוסדר של חשמל לבנייה הלא חוקית בנגב. השותפים לקואליציה לא התלהבו מהרעיון. 

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ וליד טאהא מסיעת רע"מ שחתום על הצעת החוק מתנגד בתוקף ואומר לחדשות כיפה: "אין שום קשר בין החוק המוצע לבין סוגיית ההתיישבות בשטחים הכבושים. החוק המוצע מבוסס על היגיון התכנון והבניה שהחברה הערבית זכאית לו ע״פ כל דין, כך שלא ניתן להשוות כלל ועיקר למצב בשטחים, הניסיון לעשות קשר בין הדברים הוא ניסיון הזוי לחלוטין". חברי הכנסת של רע"מ מקווים לקדם את החוק כבר בשבוע הבא.

ח"כ מוסי רז הגיב גם הוא לפרסומים וכתב הבוקר: "החלת חוק בשטחים הכבושים היא צעד של סיפוח שסוכם מפורשות שלא יקרה בממשלת ימינה. אין להשוות בין מי שבנה על אדמתו ללא אישור כי המדינה לא בנתה עבורו לבין מי שבנה מחוץ למדינה למרות שהמדינה בנתה עבורו".

כזכור, יו"ר ועדת הפנים, ח"כ וליד טאהא שעומד מאחורי חוק החשמל מאיים לפרק את הקואליציה, "‏הגענו לשלב ההכרעות! או שהסיכומים יכובדו במלואם ואו שנלך לבחירות", כתב טאהא והוסיף: "חשמל הוא מצרך בסיסי של החיים והמדינה מונעת מעשרות אלפי בתים להתחבר לחשמל כי היא לא טרחה לקדם תכנון בחברה הערבית במשך עשרות שנים! גם לא קידמו תכנון וגם מענישים את האזרחים על מדיניות שנכפתה עליהם".


להורדת הקובץ
(חוק החשמל של סיעת רע"מ).

בדברי ההסבר לחוק כתבו חברי הכנסת מסיעת רע"מ: "מטרת הצעת החוק היא לאפשר את חיבורם של בתים שנבנו ללא היתר לרשת החשמל. יישובים רבים בישראל, רובם יישובים ערבים, סבלו במשך שנים מהיעדר תכנון ובעקבות כך נבצר מהתושבים ביישובים אלה להוציא היתרי בנייה, דבר שגרם לעובדה שהם לא יכלו להתחבר לרשת החשמל, הטלפון או המים. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו לרשתות אלה בסופו של דבר באופן פיראטי או לא חוקי. הצעת חוק זו תביא פתרון לעשרות אלפי בתים שנבנו ללא היתר בנייה ואינם מחוברים לתשתית ראויה אשר מאפשרת רמת חיים נאותה, כזו המתאימה לישראל 2021.


(בסיעת הציונות הדתית תוקפים את חוק החשמל).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן