בלעדי אבתיסאם מראענה: "חוק החשמל צריך לחול גם על ההתיישבות הצעירה - זה עניין הומניטרי"

חוק החשמל של רע"מ מעורר סערה בקואליציה ובזמן שבמפלגות הימין לא דורשים חיבור בניה לא חוקית ביהודה ושומרון לחשמל, מראענה מפתיעה ואומרת: "בלי קשר ליהודים וערבים, ניתוק מחשמל זאת פגיעה בסיסית בזכויות אדם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/10/21 16:42 יד בחשון התשפב

אבתיסאם מראענה: "חוק החשמל צריך לחול גם על ההתיישבות הצעירה - זה עניין הומניטרי"
אבתיסאם מראענה , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקואליציה שוב סוערת: בסיעת רע"מ מתעקשים להעביר את חוק החשמל שיעניק חיבור מוסדר לתשתיות לבניה הלא חוקית בנגב. השרה שקד מתנגדת לחוק לפי הנוסח של רע"מ ודורשת הגבלות מסוימות, אבל ההפתעה מגיעה מכיוונה של ח"כ אבתיסאם מראענה שמאגפת את ימינה ותקווה חדשה מימין.

ח"כ מראענה אומרת לחדשות כיפה: "חוק החשמל הוא אחד החוקים החשובים בכנסת, בלי קשר ליהודים וערבים. ניתוק מחשמל זאת פגיעה בסיסית בזכויות אדם" אמרה מרעאנה והדגישה כי מדובר גם על הבנייה ביהודה ושומרון: "אם היו אומרים שבאיזה גבעה איפשהו, ולא משנה איזו אוכלוסייה גרה שם אם יש ילדים קטנים שם ואנשים עושים פיראטי ויכולים למות משריפה, שוב זה לא קשור לערבים. זה קשור לחיי אדם".

שאלנו אם החוק צריך לחול גם על בניה לא חוקית ביהודה ושומרון ובהתיישבות הצעירה ומראענה ענתה באופן חד משמעי: "שיחברו את כולם, שיחברו את כל האוכלוסיות, מדובר בעניין הומניטרי".   

כזכור, יו"ר ועדת הפנים, ח"כ וליד טאהא שעומד מאחורי חוק החשמל מאיים לפרק את הקואליציה, "‏הגענו לשלב ההכרעות! או שהסיכומים יכובדו במלואם ואו שנלך לבחירות", כתב טאהא והוסיף: "חשמל הוא מצרך בסיסי של החיים והמדינה מונעת מעשרות אלפי בתים להתחבר לחשמל כי היא לא טרחה לקדם תכנון בחברה הערבית במשך עשרות שנים! גם לא קידמו תכנון וגם מענישים את האזרחים על מדיניות שנכפתה עליהם".


להורדת הקובץ
(חוק החשמל של סיעת רע"מ).

בדברי ההסבר לחוק שפורסם אתמול כתבו חברי הכנסת מסיעת רע"מ: "מטרת הצעת החוק היא לאפשר את חיבורם של בתים שנבנו ללא היתר לרשת החשמל. יישובים רבים בישראל, רובם יישובים ערבים, סבלו במשך שנים מהיעדר תכנון ובעקבות כך נבצר מהתושבים ביישובים אלה להוציא היתרי בנייה, דבר שגרם לעובדה שהם לא יכלו להתחבר לרשת החשמל, הטלפון או המים. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו לרשתות אלה בסופו של דבר באופן פיראטי או לא חוקי. הצעת חוק זו תביא פתרון לעשרות אלפי בתים שנבנו ללא היתר בנייה ואינם מחוברים לתשתית ראויה אשר מאפשרת רמת חיים נאותה, כזו המתאימה לישראל 2021.


(בן גביר על חוק החשמל).

שלשום התייחס ח"כ איתמר בן גביר לחוק החשמל ואמר בריאיון לחדשות כיפה: "יש אצלנו בסיעה מי שחושב ששקד ואלקין יעזרו אבל אני חושב שזה לא יקרה, ראינו מה קרה בחוק ההגירה, לדעתי שוב תהיה כאן כניעה לרע"מ. נפתלי יקרא לשקד והיא תתיישר לפי מה שהוא יגיד. אני קורא לאיילת ובנט, אתם עוד יכולים לתקן, בואו הבית שלא נאבד את הנגב בגללכם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן