פרסום ראשון בעקבות הפרסום בכיפה | שקד בוחנת את החלת חוק החשמל על יהודה ושומרון

שרת הפנים איילת שקד החליטה לבחון את החלת חוק החשמל על יהודה ושומרון כחלק מההסכם המתגבש עם סיעת רע"מ, לא ברור אם ברע"מ ישמחו לתת הכשר לבניה היהודית | ח"כ אבתיסאם מראענה: "חוק החשמל צריך לחול גם על ההתיישבות הצעירה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/10/21 09:12 טו בחשון התשפב

בעקבות הפרסום בכיפה | שקד בוחנת את החלת חוק החשמל על יהודה ושומרון
איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד התפתחות בדרמת חוק החשמל: בתחילת השבוע הגישה סיעת רע"מ הצעת חוק שתאפשר לבניה הלא חוקית בנגב להתחבר לתשתיות באופן מוסדר. בקואליציה נאלצים להסכים עם החוק מחשש שרע"מ יפרקו את הממשלה אבל שרת הפנים איילת שקד מנסה לבלום חלק מהסעיפים בחוק. היום (ה') מתפרסם לראשונה כי בעקבות פנית אתר כיפה, שקד החלה בבדיקה אם חוק החשמל יוכל לחול גם על יהודה ושומרון ולהיטיב עם המתנחלים.

במידה ויעבור חוק החשמל, בתים רבים שנבנו בנגב בצורה בלתי חוקית יקבלו חיבור קבע לחשמל, מה שמפלה את הבנייה הלא חוקית ביהודה ושומרון. היום אמרה שקד לחדשות כיפה כי היא תבחן אם מתן צו אלוף לחוק החשמל במידה ויעבור, יאפשר לגזור קופון להתנחלויות מהחוק המתוכנן.

בלשכת שקד החלו בבחינה של הנושא ועדיין לא ברור כמה מבנים באיו"ש ירוויחו מהחוק, מה שבטוח, בסיעת רע"מ צפויים לא לאשר את הדרישה, בין היתר משום שככל הנראה חברי הכנסת הערבים לא ירצו לראות את החוק שלהם מנגיש תשתיות לבניה יהודית בלתי חוקית ביהודה ושומרון.

ח"כ מוסי רז תוקף את שקד ואומר לחדשות כיפה בתגובה: "החלת חוק בשטחים הכבושים היא צעד של סיפוח שסוכם מפורשות שלא יקרה בממשלת ימינה. אין להשוות בין מי שבנה על אדמתו ללא אישור כי המדינה לא בנתה עבורו לבין מי שבנה מחוץ למדינה למרות שהמדינה בנתה עבורו".

אתמול הפתיעה ח"כ אבתיסאם מראענה ואמרה לחדשות כיפה: "חוק החשמל הוא אחד החוקים החשובים בכנסת, בלי קשר ליהודים וערבים. ניתוק מחשמל זאת פגיעה בסיסית בזכויות אדם" אמרה מרעאנה והדגישה כי מדובר גם על הבנייה ביהודה ושומרון: "אם היו אומרים שבאיזה גבעה איפשהו, ולא משנה איזו אוכלוסייה גרה שם אם יש ילדים קטנים שם ואנשים עושים פיראטי ויכולים למות משריפה, שוב זה לא קשור לערבים. זה קשור לחיי אדם".


(בן גביר על חוק החשמל).