ליברמן מצהיר: "לא נשב באותה ממשלה עם גפני, ליצמן ודרעי"

שר האוצר פתח את מושב החורף של הכנסת ואמר כי חזרת החרדים לממשלה, תוביל לשיבת בנימין נתניהו לשלטון: "אם זה קורה אנחנו לא נהיה שם" | יאיר לפיד: "לכל אחד מאתנו יש אחריות - לשמור על הקואליציה, לא לייצר מלחמות מיותרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/21 15:57 כח בתשרי התשפב

ליברמן מצהיר: "לא נשב באותה ממשלה עם גפני, ליצמן ודרעי"
ליברמן וגפני בימים אחרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פגרת הקיץ הסתיימה והיום (ב') נפתח במשכן הכנסת כנס החורף. כבכול יום שני, סיעות הכנסת מתכנסות לישיבות השבועיות, ובפתחן נושאים הראשים דברים. שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן היה הראשון לפתוח את ישיבת סיעתו: "התגעגענו לאקשן. מושב החורף זה המושב הכי ארוך, קריטי ומעניין".

בדבריו אמר ליברמן כי הממשלה נחושה להעביר את תקציב המדינה: "מושב החורף זה המושב הכי ארוך, קריטי ומעניין, תפקידנו בממשלה הוא להבטיח צמיחה ויציבות ולכן אנחנו נחושים גם להעביר את התקציב וגם לשמור על שלמות הקואליציה".

ליברמן התייחס לפרסומים השונים בנוגע להצטרפות המפלגות החרדיות לממשלה, ואמר כי הוא מתנגד בתוקף למהלך שכזה. "לאחרונה שמעתי כל מיני דיבורים על הרצון של כמה גורמים בקואליציה לצרף את ש"ס ויהדות התורה, אם זה קורה אנחנו לא נהיה שם. לאמירה הזאת יש משמעות והשלכות מרחיקות לכת, אחת מהן היא שצירוף ש"ס ויהדות התורה היא למעשה החזרת נתניהו לשלטון", הסביר יו"ר ישראל ביתנו.

"ברור שהם לא יתמכו ברוטציה ויצטרכו לשנות את הרכב הקואליציה מהתחלה ועד הסוף ולכן המשמעות היא שנתניהו יחזור. אנחנו לא נשב באותה ממשלה לא עם נתניהו ולא עם גפני, ליצמן ודרעי", אמר נחרצות.

על הקורונה אמר, ליברמן: "אני כשר האוצר וכולנו בישראל ביתנו היינו מאוד ברורים בנושא מדיניות הקורונה ואני שמח שהעמדה שלנו לא לסגור את המשק ולא לחיות בסגרים הוכיחה את עצמה. כמובן שנהיה יותר חכמים שבוע הבא אך במידה והנתונים ימשכו והירידה בתחלואה תמשך אז נלך להקלות נוספות ונאפשר ישיבה חופשית בחוץ במסעדות ותיירות נכנסת לכל המחוסנים".

יאיר לפיד: "התקציב עוד לא עבר. הממשלה עוד לא התייצבה"

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הזכיר לשרים בפתח ישיבת הסיעה כי התקציב טרם עבר וכי סכנת נפילת הממשלה עודנה קיימת: "אני רוצה להזכיר לחברי בקואליציה: התקציב עוד לא עבר. הממשלה עוד לא התייצבה. לכל אחד מאתנו יש אחריות - לשמור על הקואליציה, לא לייצר מלחמות מיותרות. בימים האחרונים חברי כנסת ושרים מתנהגים כאילו כל הבעיות מאחורינו. כל אחד מתחיל למשוך לכיוון שלו. מייצרים כותרות מיותרות. מתנהגים כאילו הממשלה הזו מובנת מאליה".
 
לפיד הגדיר את הממשלה הנוכחית - נס: "הדבר האחרון שאפשר להגיד על הממשלה, זה שהיא מובנת מאליה. היא נס. יותר מזה, היא נס שברירי, שקרה כנגד כל הסיכויים. במקום שכל אחד ימשוך לכיוון שלו, תפקידנו להעביר תקציב בשביל מה שחשוב לכל אזרח בישראל: בטחון, חינוך, בריאות, טיפול בקורונה, טיפול בקשישים, שיפור מצבה של החברה הערבית".
 
"יש לנו חמישה שבועות שבהם לכולנו יש משימה אחת: להעביר תקציב. בלי זה, לא תהיה ממשלה. בלי זה אף אחד לא יגשים את החלומות שלו. אנחנו נחזור לכאוס ולרעל שהיו פה רק לפני כמה חודשים. בסך הכל הבעיה שאני מזהה עכשיו נובעת ממקום טוב. חברי הכנסת והשרים מרגישים שהממשלה מתפקדת, עובדת. היחסים טובים. מרגישים שהתייצבנו. אז הם שחררו לעצמם חבל. זה טבעי, אבל זה מוקדם מדי. עוד לא הגענו ליעד".