בניגוד לחוק מ"מ יו"ר קבינט הקורונה החליט: לא משתתף בישיבות קבינט הקורונה

ראש הממשלה החליפי וממלא מקום יו"ר קבינט הקורונה מחויב על פי חוק להיות חבר בדיוני הקבינט. למרות זאת, החליט לא להצטרף לאף ישיבה: "בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/08/21 21:01 כו באב התשפא

מ"מ יו"ר קבינט הקורונה החליט: לא משתתף בישיבות קבינט הקורונה
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקבינט הקורונה חברים 12 שרים בלבד וההחלטות בו הרות גורל עבור כל תושב במדינת ישראל ולעתים גם לאלה שאינם תושביה. שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, מכהן גם כמ"מ מקום יו"ר ועדת השרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו. למרות הגדרת תפקידו, לפיד אינו נוכח בישיבות הקבינט.

יאיר לפיד מחויב על פי חוק להיות חבר בקבינט ולהגיע לדיונים בו, אך כאמור, על אף החיוב בחוק, לפיד החליט כי הוא לא מופיע לישיבות הקבינט, גם לא בישיבות שקשורות ישירות למשרד החוץ, כמו הישיבה אתמול בה התקבלו החלטות שקשורות למדינות אדומות ונתב"ג.

מטעמו של לפיד נמסר תחילה, כי נציגים מטעמו נוכחים בדיונים. "בישיבות קבינט הקורונה נוכחים מטעמו של לפיד מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. שר החוץ וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים". עוד נמסר: "ככלל רצוי שבדיונים, בטח בדיוני קבינט יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו ואנשי מקצוע".

לפיד: "נפתלי בנט מנהל מצוין את משבר הקורונה"

מאוחר יותר, ניגש לפיד להתייחס בעצמו לנושא, ובחשבון הפייסבוק שלו כתב: "ראיתי שנוצרה "מהומה" על כך שאני לא משתתף בדיוני קבינט הקורונה. זה נכון", לא התכחש לפיד. "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות".  

שר החוץ הוסיף: "גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון".

"קבינט זה גוף שמקבל החלטות. רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי. לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים "אתה ראש ממשלה חליפי" לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט. אני מגבה אותו לחלוטין, שותף להחלטות כשאני נדרש ומקבל עליי את האחריות הקולקטיבית כחלק מהיותי שר בממשלה".

בסיום דבריו שלח לפיד עקיצה לממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו: "כל מי שרוצה שנחזור לקבינט קורונה מסוכסך ולא מתפקד כמו בממשלה הקודמת (שבתקופתה מתו 6,400 ישראלים מהקורונה) יש לי חדשות בשבילו: לא יקרה. הממשלה הזאת תתנהל ותקבל החלטות על בסיס שיקולים מקצועיים ולפי העניין".