לאחר שנעדר מדיוני הקבינט, ליברמן מתנגד לסגר

שר האוצר התנגד היום לאפשרות של סגר בחגים, וטען כי "לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידה במספר המאומתים וחולים קשים", עוד הסביר שאין צורך בתוספת כוח אדם לבתי חולים, "חייבים להיערך לחיים לצד הקורונה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/08/21 19:01 א באלול התשפא

לאחר שנעדר מדיוני הקבינט, ליברמן מתנגד לסגר
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהודה שנעדר מישיבות קבינט הקורונה כי דאג ל"חלוקת תחומי האחריות", ובצל הדיונים על סגר קרוב שיוריד את רמת התחלואה, שר האוצר אביגדור ליברמן טוען כי מבחינתו, "סגר הוא הדבר הכי לא נכון. לא ברור שסגר יעזור להורדת המאומתים והחולים הקשים, מה שברור זה שהוא יעשה נזק כלכלי. לכן, עמדתנו היא שחייבים להיערך לחיים לצד הקורונה כמו שאנחנו יודעים לחיות לצד השפעת".

בהצהרה שנשא היום (ב') יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, הוא התייחס להשלכות הכלכליות של סגר בחגים.
"לא ברור שיש קורלציה בין סגר לירידה במספר המאומתים וחולים קשים, אבל ברור שיש קורלציה בין סגר לנזקים כלכליים. כלכלה מחייבת שני דברים - ודאות ומשמעת. אם נציית להנחיות, זה יעלה את האפקטיביות של הפעולות האחרות. אנחנו בעד לחזק את כל מערך קופות החולים, לעשות קמפיין ולתמרץ התחסנות. בישראל יש כמות גדולה של אנשים שלא התחסנו".

באשר ליכולת מערכת הבריאות להתמודד עם כמות גדולה של חולים קשה, טען ליברמן כי יש "לחזק את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות", אבל, לגבי כוח האדם, אמר כי "כרגע מחזקים את בתי החולים עם רופאי קהילה ויכול להיות שנבקש מרופאים שיצאו לפנסיה לאחרונה לעזור. עכשיו אין צורך ביותר".

"אני חושב שהמאמץ הזה למנוע את הסגר הוא הדבר הכי חשוב. אנחנו רואים שבמקומות כמו בריטניה זה עובד, וברוב מדינות אירופה המשק ממשיך לעבוד. לדעתי, חוץ מאשר באוסטרליה, כיום אין אף מדינה שממשיכה עם הסגרים, אולי בכמה אזורים בסין. אנשים הפנימו שצריך להתמודד עם הקורונה באמצעות קמפיינים וחיסונים. בישראל יש הרבה מחוסנים ומחלימים ולכן אנחנו חושבים שאפשר להתמודד ללא סגר. יש עדיין כמות גולה של אנשים שלא מחוסנים. צריך לחזק את יכולת הספיקה של מערכת הבריאות, צריך להיערך לפתיחת שנת הלימודים, צריך להיערך מבחינת הבדיקות המהירות ליישום התו הירוק". 

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר דברים דומים אתמול. "סגר אינו גזירת גורל. סגר הוא צעד מאוד קשה עם השלכות מאוד פוגעניות על הכלכלה, על הפרנסה, על החברה וגם על הבריאות. לכן אני לא מקבל את הטענות שצריך לקבל החלטה על סגר כבר עכשיו ולשתק את המדינה מראש". בעקבות כך קבע השר: "סגר הוא מוצא אחרון. כל עוד יש סיכוי להימנע ממנו, נעשה כל מה שאפשר כדי להימנע ממנו".