לפיד לא לבד גם ליברמן נעדר: לא נכח באף ישיבה של קבינט הקורונה

לאחר הפרסום על היעדרותו של שר החוץ מישיבות קבינט הקורונה, נחשף כי גם שר האוצר החליט שלא להגיע לישיבות החשובות, ושלח במקומו את השר במשרד האוצר: "ליברמן נשאר מעודכן לאורך כל הדרך ושותף בהחלטות שרלוונטיות למשק ולכלכלת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/08/21 08:42 כז באב התשפא

גם ליברמן נעדר: לא נכח באף ישיבה של קבינט הקורונה
ליברמן ולפיד. נעדרים , צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ ומ"מ יו"ר קבינט הקורונה, יאיר לפיד, לא הגיע לאף אחד מהדיונים שקיימו השרים, כי "רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי". הבוקר נחשף כי לפיד לא לבד. שר האוצר אביגדור ליברמן החליט גם הוא שלא להגיע לישיבות בקבינט הקורונה שמשפיע על כל אזרח במדינת ישראל. 

הפרסומים על לפיד וליברמן נחשפו ב"כאן חדשות". מלשכתו של ליברמן נמסר בתגובה כי הוא נשאר מעודכן כל העת, "מינה את השר במשרד האוצר, חמד עמאר, לנציג בקבינט הקורונה בזמן בניית התקציב וחוק ההסדרים ואישורם בממשלה. כמו כן גם הדרג המקצועי של משרד האוצר נוכחים בישיבות הקבינט ולוקחים חלק פעיל בהחלטות. שר האוצר נשאר מעודכן לאורך כל הדרך ושותף בהחלטות שרלוונטיות למשק ולכלכלת ישראל".

על רקע האפשרות שעלתה בישיבות האחרונות בקבינט הקורונה לסגר נוסף בשבועות הקרובים, היעדרותו של שר האוצר תמוהה מאוד, שכן למשרד האוצר יש קשר ישיר לכל סגר או החמרה בהגבלות שישפיעו בצורה ישירה על אזרחי ישראל.

רחוב יפו בסגר הראשון

רחוב יפו בסגר הראשון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ אריה דרעי הגיב הבוקר להיעדרויות השרים ליברמן ולפיד מישיבות קבינט הקורונה: "נדהמתי לשמוע שלפיד וליברמן נעדרים באופן קבוע מדיוני קבינט הקורונה. כשר בממשלה שנטל חלק מרכזי בטיפול במשבר הקורונה, הדיונים בקבינט הקורונה הם קריטיים ומשליכים על החיים של כולנו. מעולם לא נתקלתי בזלזול כה בוטה בציבור מצד שרים בממשלה ובריחה מאחריות. זו הפקרות לשמה. בושה וחרפה".

לאחר שנחשף כי אינו מגיע לישיבות קבינט הקורונה, ניגש לפיד להתייחס בעצמו לנושא, ובחשבון הפייסבוק שלו כתב: "ראיתי שנוצרה "מהומה" על כך שאני לא משתתף בדיוני קבינט הקורונה. זה נכון", לא התכחש לפיד. "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות".  

שר החוץ הוסיף: "גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון".

בסיום דבריו שלח לפיד עקיצה לממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו: "כל מי שרוצה שנחזור לקבינט קורונה מסוכסך ולא מתפקד כמו בממשלה הקודמת (שבתקופתה מתו 6,400 ישראלים מהקורונה) יש לי חדשות בשבילו: לא יקרה. הממשלה הזאת תתנהל ותקבל החלטות על בסיס שיקולים מקצועיים ולפי העניין"