משבר בכנסת: יתכן והאופוזיציה לא תיוצג בוועדות הכנסת

אירוע חסר תקדים בכנסת ישראל: בין הקואליציה לאופוזיציה אין הבנות בנוגע להרכב ועדות הכנסת, מכיוון שחלפו 60 יום מהקמת הועדות ולא נבחרו נציגים לאופוזיציה הם לא יוכלו להצביע בוועדות הכנסת | יריב לוין: "ממשלת רמיה וכישלון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/09/21 08:55 ו בתשרי התשפב

משבר בכנסת: יתכן והאופוזיציה לא תיוצג בוועדות הכנסת
ועדות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

האיבה בין האופוזיציה לקואליציה עלולה ליצור מצב חסר תקדים בכנסת. בין שני המחנות קיים מאבק ארוך על חלוקת המושבים בוועדות הכנסת. בקואליציה טוענים כי הם מתאמצים להגיע לפשרה ובאופוזיציה מסרבים לכל הצעה בטענה כי ההצעות לא דמוקרטיות ולא מוצע להם ייצוג הוגן. בסוף השבוע חלפו 60 ימים מיום הקמת הוועדות ולכן הנציגים הזמניים לא יוכלו להצביע.

יו"ר הכנסת מיקי לוי, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך, ויו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן שיגרו פניות למרכז האופוזיציה יריב לוין בבקשה שיענו להצעות. "אני מביא לתשומת לבך כי המועד האחרון למסירת שמות החברים בוועדות יחלוף בקרוב ומשכך, לא יהיו רשאים חברי הסיעות להצביע בישיבות הוועדות", כתב יו"ר הכנסת ללוין והוסיף: "על מנת לאפשר סדרי דיון תקינים בדיונים הקרובים של ועדות הכנסת השונות, לרבות בעניין הצעות החוק הנוגעות לתקציב המדינה וחוק ההסדרים, אודה אם תפעל לשיבוץ חברי הכנסת כחברים", הוסיף היו"ר במכתבו.

יו"ר הכנסת מיקי לוי אף הודיע כי יסכים לכנס את מליאת הכנסת לאישור מיוחד של הוועדות. יריב לוין המשיך את ההתנגדות העיקשת, דחה את כל הפניות וקרא לניר אורבך ועידית סילמן לעזוב את הקואליציה. בתשובתו כתב לוין: "ח״כ עידית סילמן וח״כ ניר אורבך קראו הבוקר לאופוזיציה "לעשות את הדבר הנכון" באשר למינוי חברי ועדות הכנסת. ח"כ סילמן וח"כ אורבך - ברגע האמת שמתם בצד את כל מה שהבטחתם לבוחרים שלכם. את כל מה שהבטחתם לעצמכם שתעשו ביום שתבחרו לכנסת. כל יום אתם יורדים עוד יותר, שותפים לעוד מהלך מופקר. קבלני ביצוע של ממשלת שמאל כושלת".

יריב לוין הוסיף ותקף את הקואליציה: "רק אתמול מיניתם את ח"כ וואליד טאהא ליו"ר ועדת הפנים, רק אתמול המשכתם להחריב עד היסוד את הכנסת, למנות ראשי ועדות וחברי ועדות בלי קשר לגודל הסיעות בכנסת, באופן ששובר את כל השיטה הדמוקרטית שנהגה מקום המדינה. ועכשיו אתם עוד מעזים לקרוא לאופוזיציה ״לעשות את הדבר הנכון״, כלומר לעשות כמוכם - לכופף את הראש, לוותר על כל עיקרון וליישר קו עם ממשלת הרמיה והכישלון. להעמיד פנים כאילו הכל תקין. כאילו הכל בסדר".

לסיום כתב לוין: "ח"כ אורבך וח״כ סילמן - הדבר הנכון הוא לתת לאופוזיציה את הייצוג המגיע לה על פי תוצאות הבחירות. כפי שהיה תמיד. ויש עוד דבר נכון שאתם יכולים לעשות מיד: להסיר את תמיכתכם מממשלת השמאל הרעה הזו שנמצאת בשלטון רק בגלל הקולות של שניכם. ויפה שעה אחת קודם".


(גינצבורג מטיף לקרן ברק).