מירי רגב: "נתניהו הוא המלך של אלה שנקראים בבונים ובהמות"

מירי רגב ממשיכה לעורר סערה במפלגת הליכוד, השרה לשעבר יצאה בהתקפה בצורה חסרת תקדים על חבריה האשכנזים לסיעה ומדברת על המפלה בבחירות: לי ולליכוד רעדה היד כשהצביעו סמוטריץ'. החברים לסיעה השיבו אש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/08/21 08:50 ה באלול התשפא

מירי רגב: "נתניהו הוא המלך של אלה שנקראים בבונים ובהמות"
מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערה בליכוד, ח"כ מירי רגב הציתה אש במפלגה כשהתבטאה בצורה חריפה ביותר על שלל נושאים. השרה לשעבר שנערכת לקרבות הירושה בליכוד ולא מתכוונת לוותר לבכירים ה"אשכנזים" במפלגה תקפה את האליטה, את ראש הממשלה נפתלי בנט ודברה על ההפסד בבחירות. בליכוד תקפו חזרה.

רגב דיברה על ראש המפלגה בנימין נתניהו בהערצה, מאוחר יותר תקפה את האליטה האשכנזית אבל יו"ר האופוזיציה קיבל אצלה יחס מיוחד, "נתניהו הוא המלך של אלה שמכנים אותם בבונים, וולגריים, מנשקי מזוזות, עדר של בהמות, צ'חצ'חים. הוא נתן להם את האפשרות להתקדם ולהשתלב. הוא הגדיל להם את העושר, הוא גרם שיהיו יותר מירי רגב, יותר משכילים, יותר דודי אמסלם" אמרה רגב בריאיון לידיעות אחרונות.

רגב הוסיפה על נתניהו בכבוד כי: "אני מול ביבי לא מתמודדת. אני לא רק שלא מתמודדת, אלא תומכת בו בכל הכוח. ביום שאחרי ביבי, כל המשחק משתנה". מה הכוונה המשחק ישתנה? רגב מתכננת מהפכה עדתית בליכוד. "אני חושבת שהמזרחים לאורך שנים היו חוטבי העצים ושואבי המים של האשכנזים. הם התרגלו, האליטה האשכנזית, לשלוט במזרחים, שהם יביאו להם, יחזירו להם, יעשו להם. לא. זה נגמר". אמרה רגב בריאיון שהעניקה לידיעות אחרונות.

"היום יש הזדמנות אדירה לאליטה המזרחית לעשות סדר וצדק. כמו שאשכנזים דואגים לשופטים. לא יכול להיות שיש שני שופטים מזרחים בלבד בבית המשפט העליון. המועצה להשכלה גבוהה נמצאת בפער חסר. לא יכול להיות מצב כזה". הוסיפה השרה לשעבר.

על המפלה בבחירות והחזרה לאופוזיציה אמרה רגב: "אני חושבת שהיינו צריכים ללכת רק על מפלגת הליכוד ולא לעזור לסמוטריץ'. אני חושבת שלאנשי הליכוד רעדה היד כשהם שמעו את זה והיו צריכים להצביע גם לסמוטריץ'".

רגב תקפה את ראש הממשלה נפתלי בנט, "אני לא קורא לבנט ראש הממשלה כי הוא לא מייצג אותי. הוא מייצג פחות מחמישה אחוזים מהציבור הישראלי - לפעמים אני מתבלבלת מתוך הרגל, אני קוראת לנתניהו ראש ממשלה, על העתיד הפוליטי של בנט אמרה רגב: "לא איילת ולא בנט, השניים בחיים לא יהיו בליכוד.

על התקשורת אמרה מירי רגב: "לקחו את כל הסיפורים שלנו והפכו את הכל למימונה ולוולגרי. רינה מצליח, קרן מרציאנו, אופירה אסייג, מה תפקידכן? לא להשתכנז ולהיות 'הם', אלא להביא את הייחודיות שלכן ואת הקול שלכן. זה שוויון הזדמנויות. לתת קונטרה לאברמוביץ', לתת קונטרה לברקוביץ'. ואת זה הן לא עושות. זה חבל לי. זה הפספוס".

רגב עוררה סערה בליכוד, שם סערו הח"כים על הריאיון התוקפני. ח"כ יולי אדלשטיין אמר בתגובה לדבריה של רגב: "אנחנו לא בוחרים במפלגה לפי עדות, מגזר, דת גזע או מין. אני לא חושב שבליכוד יתחילו עכשיו לבחון ת.ז לאנשים. אני לא יודע למה היא אמרה את זה". עוד הוסיף כי בהתבסס על תוצאות הפריימריז האחרונים בליכוד, נראה כי הדי.אן.אי במפלגה מורכב מכל העדות והזרמים. "מירי רגב לא תעזוב את הליכוד" הוסיף.


(רגב בראיון, ארכיון.)