סמוטריץ': בנט משחד באישורי בנייה ראשי מועצות שאוהדים אותו

שר הביטחון אישר בניה נרחבת לפלשתינים ביהודה ושומרון, בשטחים הנמצאים בשליטה ישראלית, ובציונות הדתית יצאו להתקפה. סטרוק: "פוליטיקה מהסוג השפל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/21 12:40 ד באלול התשפא

סמוטריץ': בנט משחד באישורי בנייה ראשי מועצות שאוהדים אותו
בנט וסמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

לצד אישור תכניות בניה ישראליות ביהודה ושומרון, אישר אתמול (ד') שר הביטחון בני גנץ קידום של כ-1,000 יחידות לערבים בשטחי C, שטחים בשליטה ישראלית - ביטחונית ואזרחית. הצעד החריג ספג ביקורת רבה, ובסיעת הציונות הדתית החלו לתקוף את ראש הממשלה נפתלי בנט.

יו"ר סיעת הציונות הדתית תקף את התכניות בחריפות, "תעברו על סדר היום של מועצת התכנון ותראו איך אינטרסים התיישבותיים וביטחוניים הפכו לסחורה פוליטית זולה של בנט וטל גן צבי שלראשונה סרבו להתייעץ עם ראשי ההתיישבות לגבי התכניות". כתב סמוטריץ' והאשים: "ישובים שראשי המועצות שלהם מעניקים לגיטימציה לממשלה נכנסו, אלה שראשי המועצות שלהם נאבקים בממשלה נשארו בחוץ".

סמוטריץ' הוסיף וכתב על הסכנה שבאישור התכניות, "עוד בעיה היא איך והיכן מתכננים ומאשרים לערבים. התכנון חייב להיעשות ביוזמה שלנו תוך שמירה על האינטרסים הישראליים במרחב ולא על ידי הרש"פ במטרה לקדם את האינטרסים הנוגדים שלה". כתב סמוטריץ' וסיים: "מה שבעיקר חמור בחלק מהתכניות שגנץ אישר עכשיו ואנחנו פסלנו בזמנו בקבינט היא העובדה כי הם פוגעות בהתיישבות הישראלית".

ח"כ סטרוק הגיבה גם היא לפרסום, סטרוק כתבה: "לא רק הקפאה - פוליטיקה מהסוג השפל ביותר! בנט  העיף מרשימת מת"ע כ-2,000 יח"ד, מאות משפחות בתת-תנאים בהתיישבות הצעירה, אלפי תלמידי בי"ס, וחבל ארץ אסטרטגי שלם. - הכל בגלל שהם שייכים למוא"ז בנימין שבראשות ראש מועצה האזורית המקורב ביותר לנתניהו.


(סמוטריץ' וסטרוק בסיור).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן