סקר מנדטים | מי מוביל, בנט או נתניהו? ואיזו מפלגה התרסקה

משבר הקורונה מביא לא מעט ביקורת על ממשלת ישראל, סקר חדש חושף את מצבה האמיתי של הממשלה בעיני הציבור כשמפלגה שלמה נעלמת. ומי המתאים ביותר לשמש כראש ממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/08/21 08:06 ה באלול התשפא

סקר מנדטים | מי מוביל, בנט או נתניהו? ואיזו מפלגה התרסקה
צילום: Hadas Parush/Flash90

הקורונה מפילה ממשלות בכל העולם וגם בישראל הממשלה סופגת ביקורת רבה מהציבור על ההתנהלות מול הנגיף הקטלני. אמנם בחירות לא נראות באופק אבל סקר חדש שמתפרסם הבוקר חושף את מצבה של הממשלה בעיני הציבור. ומי שצריך להיות מודאג הוא ראש מפלגה אחד, שמפלגתו צנחה אל מתחת אחוז החסימה. 

בסקר שהתפרסם הבוקר בישראל היום נשאלו הנסקרים למי היו מצביעים אילו הבחירות היו מתקיימות היום. התוצאות מפתיעות: בראש הרשימה נמצא הליכוד שמתחזק מעט באופוזיציה ועומד על 32 מנדטים, יש עתיד נחלשת מעט עם 18, כחול לבן מתחזקת ועולה אל דו ספרתי עם 10 מנדטים, ימינה עם 8 , ש"ס 8, הציונות הדתית 7, יהדות התורה 7, ליברמן 7, העבודה 6, מרצ 6, המשותפת 6, רע״מ 5
ותקווה חדשה סופגת מהלומה חזקה ויורדת אל מתחת אחוז החסימה. 

לפי הסקר, מפת הגושים מראה כי הממשלה הנוכחית עומדת על 59 מנדטים וגוש הימין עומד על 55 מנדטים. עוד מסקר ישראל היום, הנסקרים נשאלו: "מי לדעתך. הכי מתאים לכהן כראש ממשלה? התשובות הראו ניצחון מוחץ ליו"ר האופוזיציה. נתניהו 51%, לפיד 23%, בנט 12%, גנץ 9%, סער 5%.

הצניחה של תקווה חדשה מדאיגה את מפלגתו של גדעון סער, המפלגה סופגת ביקורת רבה בעקבות האמירות השנויות במחלוקת של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שתוקעת מקלות בגלגלים למבצע החיסונים, בינתיים, גדעון סער שומר על שתיקה בימים האחרונים.


(ישיבת הממשלה, זוכים לאמון הציבור?).