סילמן: "הכי קל היה לי לצאת מלכה, להיות שיקלי וללכת לליכוד"

חברת הכנסת מימינה שהחליטה לתמוך בממשלת השינוי טוענת: "אנחנו היחידים שלא בגדנו בעם ישראל", ומספרת כי לפניה עמדה הצעה לערוק: "הציעו לי להיות שרת הבריאות ולקבל שיריון בליכוד לעשר שנים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/06/21 08:39 ל בסיון התשפא

סילמן: "הכי קל היה לי לצאת מלכה, להיות שיקלי וללכת לליכוד"
סילמן בכפר המכביה, שבוע שעבר, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חברת הכנסת עידית סילמן מימינה, עוברת ימים קשים בשל תמיכתה בממשלת השינוי של בנט ולפיד, שצפויה להישבע אמונים ביום ראשון הקרוב. בראיון ל'ישראל היום' שקטעים ממנו פורסמו הבוקר (ה') היא מספרת על האיומים שקיבלה בעקבות החלטתה ועל מה שעוברים בני משפחתה. עוד היא מספרת כי קיבלה הצעה נדיבה מהליכוד, "הרים וגבעות", כלשונה. 

לאחר שסילמן הודיעה כי בכוונתה לתמוך בממשלה, החלה לדבריה לחוש מאוימת. בתחילת השבוע שלחה הודעה קולית לחברי ימינה, בה סיפרה: "אני מרגישה לא כל כך טוב, יש מכונית שרודפת אחריי פה בכביש. הייתי רוצה לדעת מה נראה לכם אני יכולה לעשות. הם יצאו מאחורי הבית שלי וממש עוקבים אחריי לדעתי לכל מקום שאלך". 

בראיון שיפורסם מחר, הרחיבה סילמן: "היו אחריי מעקבים, כלי רכב שנסעו אחריי ביום ובלילה. אתה רואה אנשים מאורגנים, שלא היית רוצה לפגוש בסמטה בלילה. היה אדם שלחש לי שהוא מאחל שישחטו אותי". עוד אמרה: "בני האמצעי, איתן בן ה־11, לא הלך במשך תקופה לבית הספר. אחד ההורים פנה אליו מחוץ לבית הספר ואמר לו, 'אימא שלך שטן, שתישרף בגיהינום'. מורה לשעבר של אחד הילדים הגיב נגדי בפייסבוק במילים קשות".

"אני שומעת הפחדות מכאן ועד ח'אן אל־אחמר"

סילמן הרגיש צורך להשיב למבקריה ולהגיד בקול ברור: "אני לא בוגדת, אני לוקחת אחריות. אנחנו היחידים שלא בגדנו בעם ישראל. צריך להחזיר את המדינה למסלול".

חברת הכנסת טענה כי הממשלה הבאה תהיה ימנית יותר, ועקצה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני שומעת הפחדות מכאן ועד ח'אן אל־אחמר, אבל בסוף ניבחן במעשים שלנו. מי שידע להכניס את השמאל ולזרוק אותנו היה נתניהו. הוא היחיד שדאג לשמאל. הוא דאג לציפי לבני, לאהוד ברק ולאבי ניסנקורן. הוא יושב היום בקואליציה עם העבודה וכחול לבן, והיה לוקח בשמחה גם את לפיד אם היה מתאפשר לו".

ח"כ סילמן חשפה בראיון כי קיבלה הצעות נדיבות במטרה לגרום לה להפיל את הממשלה. "יש לי הצעות בטוחות. הציעו לי להיות שרת הבריאות ולקבל שיריון בליכוד לעשר שנים. אם הייתי רוצה להיות בליכוד, הייתי עפה מכאן מזמן. הכי קל היה לי לצאת מלכה, להיות שיקלי וללכת לליכוד, אבל אני כאן לטווח הארוך וכדי להביא את הערכים שלי לידי ביטוי".


(עידית סילמן בראיון לכיפה, ארכיון)