נקבע מועד השבעת ממשלת השינוי: "אזרחי ישראל זקוקים לממשלה הזו"

אם לא יתרחשו תקלות לא צפויות, ממשלת השינוי בראשות נפתלי בנט תושבע ביום ראשון בשעה 16:00. יו"ר יש עתיד אמר לאחר הודעתו של יו"ר הכנסת: "ממשלת האחדות יוצאת לדרך לטובת אזרחי מדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/06/21 21:36 כח בסיון התשפא

נקבע מועד השבעת ממשלת השינוי: "אזרחי ישראל זקוקים לממשלה הזו"
ממשלת השינוי, צילום: פלאש 90

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר, הודיעה הערב (ג') לחברי הכנסת כי תכנס מחר בשעה 9:30 את הוועדה על מנת לאשר את קיום הישיבה המיוחדת להשבעת הממשלה ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00. "אזרחי ישראל זקוקים לממשלה הזו לאחר שנים ללא תקציב, שנים בהן לא היה מי שידאג לחינוך, לבריאות ולכלכלה. ממשלה שתדאג לסוגיות הבוערות ולכל אזרחי מדינת ישראל", מסרה אלהר.

ממשלת השינוי | זאב אלקין יכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת: "זו ממשלה צעירה"

כיצד תראה השבעת הממשלה? משהורכבה הממשלה, היא מתייצבת לפני הכנסת, מודיעה על קווי היסוד של מדיניותה, על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים ומבקשת את אמון הכנסת. הממשלה תיכון משהביעה בה הכנסת אמון, ובאותה שעה מתחילים ראש הממשלה והשרים את כהונתם.

נזכיר כי מוקדם יותר היום, הודיע יו"ר הכנסת יריב לוין לחברי הכנסת במליאה, כי עלה בידו של יאיר לפיד להרכיב ממשלה, ומסר כי התאריך בו תושבע הממשלה יימסר בשבעת הימים הקרובים, כאמור יום ראשון הקרוב. המניע לעמימות בנוגע לתאריך הוא המשך הניסיונות של הליכוד לערער על הקמת הממשלה.

"אבקש להודיעכם כי בהתאם להוראת סעיף 13ב' לחוק יסוד: הממשלה, חבר הכנסת יאיר לפיד הודיע לנשיא המדינה ולי כי עלה בידו להרכיב ממשלת חילופין", אמר יו"ר הכנסת לוין, והוסיף: "בהתאם להוראת החוק, תקבע ישיבה של הכנסת לצורך כינון הממשלה בתוך 7 ימים, כלומר עד יום ד' הבא, הודעה בדבר מועד ישיבת הכנסת לצורך כינון הממשלה ה-36, תימסר לחברי הכנסת בהמשך". 

מיד לאחר הודעתו של לוין, כתב יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בחשבון הטוויטר שלו: "זה קורה! מודה ליו"ר הכנסת, יריב לוין, על קביעת מועד ההשבעה ביום ראשון, ג' בתמוז תשפ"א, 13 ביוני 2021. ח"כ קארין אלהרר תכנס את הועדה המסדרת לקביעת סדר היום. ההסכמים הקואליציוניים יונחו עפ"י חוק. ממשלת האחדות יוצאת לדרך לטובת אזרחי מדינת ישראל".