הסגר הסתיים ומערכת החינוך עדיין סגורה | רשימת ההקלות המלאה

הבוקר בשעה 7:00 ההקלות הראשונות בסגר נכנסו לתוקפן, ביניהן ביטול הגבלת מרחק, שהייה בבית של אדם אחר ופתיחת צימרים למשפחות גרעיניות. מנגד מערכת החינוך נשארת סגורה לפחות עד ליום שלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/21 07:43 כה בשבט התשפא

הסגר הסתיים ומערכת החינוך עדיין סגורה | רשימת ההקלות המלאה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסגר הסתיים הבוקר (א') בשעה 7:00, אך מערכת החינוך עדיין סגורה לפחות עד יום שלישי. למרות התחלואה הגבוהה ושיעור בדיקות חיוביות בגובה של 9.4%, ההקלות הראשונות בסגר נכנסו לתוקפן כבר הבוקר ואזרחי ישראל יכולים לנוע בחופשיות. באמ"ן אומרים כי הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הזן הבריטי צפויות להוביל בשבועות הקרובים לעלייה חדה בתחלואה.

"החינוך ייפתח חלקית החל מיום שלישי"

  1. בוטלה מגבלת ה-1000 מטר מהבית
  2. בוטל איסור השהייה בבית של אדם אחר
  3. הותרו מקומות עבודה ללא קהל
  4. הוחזרו שירותים "אחד על אחד" כמו מספרות ומכוני קוסמטיקה
  5. התאפשר איסוף עצמי מחנויות וממסעדות
  6. אושרה פתיחת הצימרים למשפחות גרעיניות
  7. נפתחו שמורות הטבע והגנים הלאומיים.

כמו כן, שרי הממשלה אישרו הלילה את המשך סגירת מערכת החינוך ביומיים נוספים, ובדיון ההכנה לקראת ישיבת הממשלה, שניהל הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהשתתפות שרי הבריאות, החינוך והאוצר, הסכימו על מתווה חזרה ללימודים בערים הירוקות והצהובות כשגני הילדים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב, ישובו לפעילות. ישיבת ממשלה נוספת לדיון בהמשך תכנית היציאה תתקיים היום.

 

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש אמר הבוקר בראיון לכאן חדשות כי הוא מקווה שכבר ביום שלישי יוכלו לפתוח את מערכת החינוך. "המתווה משמעותו פתיחת הכיתות הנמוכות וגני הילדים באזורים ירוקים וצהובים, ופתיחה מוגנת יותר באזורים עם תחלואה גבוהה יותר - כיתות קטנות ולימודים בחוץ", אמר הממונה. 

בנוסף, אישרו השרים שתי הקלות נוספות למסגרות חינוך מצומצמות:

  • ביטול חובת הישארות התלמידים בפנימייה למשך 30 ימים לפחות
  • ביטול איסור הגעת תלמיד לפנימייה במידה ושהה בבית מגורים אחר
  • תותר הגעת עובדים למוסדות החינוך.

 

צילום: ללא

עוד אישרו השרים, תיקון בתקנות התעופה של משרד הבריאות המגבילות הפעלת כלי טיס. לפי התיקון, בתקופת תוקפן של תקנות הכניסה והיציאה מישראל ואליה, עד יום 20.2.21, אדם לא יפעיל כלי טיס הנושא נוסעים לישראל או אל מחוץ לישראל אלא אם כל הנוסעים רשאים לטוס לפי תקנות הכניסה והיציאה מישראל. ובנוסף, אם הטיסה היא לצורך פינוי חירום רפואי או שמנכ"ל משרד התחבורה, החוץ, הביטחון, הבריאות או נציגיהם, אישרו את הטיסה לצורך מתן מענה לנוסעים הרשאים להיכנס לישראל או לצאת מישראל, באופן שיאפשר חזרתם של נוסעים שמרכז חייהם בישראל בהקדם האפשרי תוך ויסות הגעתם לפי שיקולי בריאות הציבור.

עוד נקבע כי החובה לבצע בדיקה במהלך 72 השעות לפני העליה למטוס לישראל תחול גם לגבי העליה למטוס מישראל.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר אמש כי הוא חושש מפתיחה מהירה מדי של המשק ומאי היכולת של הממשלה לקבל החלטות. בראיון לכאן 11 אמר אדלשטיין כי "אם עד עכשיו הייתי אופטימי לגבי היכולת להעביר את ההחלטות הנכונות בממשלה, עכשיו אני פחות אופטימי. יכול להיות שנגיע למצב שהאחריות תהיה אישית. חושש מאוד שעם הנתונים הקיימים וההחלטות שלא נוכל להעביר – נהיה במצב מאוד בעייתי". 

לדברי אדלשטיין, מערכת החינוך תיפתח באופן חלקי כבר ביום שלישי. הוא התייחס גם לאפשרות של פתיחת השמים והבהיר כי הדבר לא יקרה בקרוב: "מי שמצפה לטוס כבר בשבוע הבא - זה לא יקרה".