מחלימים ומחוסנים יחויבו גם הם להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לארץ

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תיקון נוסף לתקנות העוסקות בהגבלות על שדות התעופה וטיסות בשל נגיף הקורונה. מעתה, מחלימים ומחוסנים אשר ירצו להיכנס לישראל, יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית. החל מ-20.2 נתב"ג יפתח ל-2,000 נכנסים ביום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/02/21 16:21 ג באדר התשפא

מחלימים ומחוסנים יחויבו גם הם להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לארץ
נתב"ג בקורונה, צילום: Flash90

תיקון נוסף אושר היום (ב') על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי. מדובר בתיקון נוסף לתקנות העוסקות בהגבלות על פעילות שדות התעופה וטיסות בשל נגיף הקורונה. התיקון המרכזי שאושר היום קובע, כי בשל ניסיון העבר, מחלימים ומחוסנים אשר ירצו להיכנס לישראל - יחויבו גם הם להציג בדיקת קורונה שלילית. 

עימות בין נתניהו וגנץ בדיון על פתיחת המסחר: "שוחד בחירות"

האישור לתיקון היום, מגיע לאחר שקבינט הקורונה אישר אמש את המתווה לפתיחה מחודשת של נמל התעופה בן גוריון, שסגור כבר יותר משבועיים. במסגרת התכנית, יוכלו להיכנס לארץ דרך נתב"ג, עד 2,000 נוסעים ביום בטיסות של חברות ישראליות וחברות זרות. מדובר באישור עקרוני והפרטים יאושרו בהמשך.

המתווה החדש יחל ב-20.2. על פי ההצעה, כלל הנוסעים יחויבו להיכנס למלוניות בידוד, למעט מי שיציג אישור של ועדת חריגים. על אף ההחלטה, לא יכנסו 2,000 ישראלים ביום, מכיוון שהממשלה נתנה טווח "תמרון" לרשויות התעופה הישראליות, אבל מעריכים כי היא מספר החוזרים לא יעלה על 1,000 ביום, וזאת כדי להבטיח שכולם ייכנסו לבידוד כנדרש, ולא תיווצרנה תקלות.

לא כולם יוכלו להגיע לישראל, אלא רק ישראלים שיצאו כחוק לפני תחילת הסגר ובעלי אישור מוועדת החריגים מסיבות מיוחדות. בכדי לקבל אישור הגעה לארץ יש לפנות לוועדת החריגים בראשות משרד התחבורה.

הנכנסים לארץ יחויבו כמו בבידוד הרגיל, 10 ימי בידוד עם 2 בדיקות שליליות. מחוסנים ומחלימים, נשים בהריון, קשישים מעל גיל 70 ונכים - יהיו פטורים ממלונית. אך כאמור, כולם יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית.


(ראש הממשלה בפתח ישיבת קבינט הקורונה, אתמול)